Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: امسال تولید زعفران در خمین از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید، ده درصد افزایش داشته و در این رابطه راه اندازی صنایع بسته بندی یکی از ضرورت ها است.

احمدرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون سطح زیر کشت زعفران در شهرستان خمین ۵۵ هکتار است که ۴۵ هکتار آن بارور و ۱۰ هکتار غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین ادامه داد: برداشت زعفران در شهرستان خمین از اوایل تا پایان آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان خمین قطب تولید زعفران در استان مرکزی است و از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول، چهار و نیم تا پنج کیلوگرم زعفران براشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین با بیان اینکه  زعفران تولید شده در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: هر کیلو زعفران تولید شده در این شهرستان ۷۰ میلیون ریال  به فروش می رسد.

جعفری تصریح کرد: به دلیل اقلیم مناسب خمین برای تولید این محصول و با توجه به اینکه برداشت زعفران به صورت فصلی انجام می شود، کشت و تولید آن یک هزار نفر روز اشتغال ایجاد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین همچنین به مشکلات تولید کنندگان زعفران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زعفران تولید شده در این شهرستان از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است اما نبود صنایع بسته بندی برای این محصول مهمترینمشکل و دغدغه بهره برداران است.

جعفری اضافه کرد: تلاش می شود سطح زیر کشت این محصول در خمین افزایش یابد و اشتغالزایی ایجاد کند و در این راستا برای ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی مورد نیاز این بخش یک مورد پروانه تاسیس صنایع بسته بندی صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده جهت اجرای شعارهای سال توجه نکردن به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای بود.

امین درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده شعارهای سال در همه سنوات که از طرف دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با شعار سال کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت پیوست فرهنگی و رسانه ای بود.

وی اظهارکرد: از جمله راه‌های تحقق شعار سال داشتن نگرش فرهنگی، پیوست رسانه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و به ویژه رسانه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی که در آن، مردم می‌توانند به مسئله جهش تولید و رونق تولید کمک کنند، بهره ببریم.

وی ادامه داد: هرگاه و در هر عرصه‌ای و در هر زمینه‌ای از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت مردم استفاده کردیم توفیقات مهمی حاصل شد بنابراین مشارکت مردم در تحقق جهش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اولین دستگاههایی که در سال جاری شعار سال را مورد توجه قرار داده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان را با موضوع استفاده از ساز و کارهای رسانه ای برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برگزار کرده ایم.

درخشان تاکید کرد: نیاز است که ظرفیت رسانه های استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از سوی دستگاههای مختلف مورد توجه قرار گیرد. مقرر شد در قالب شورای اطلاع رسانی برای تحقق شعار سال، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و خبرنگاران برقرار باشد.

وی بیان کرد: در تولیدات فاخر فرهنگی و هنری به مسأله بهره مندی از ظرفیت مردمی در تحقق جهش تولید توجه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد