Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شب گذشته زمين لرزه‌اي با شدت بيش از 7 ريشتر استان‌هاي غربي کشور را غافلگير کرد که اين حادثه موجب نگراني خانواده‌هاي دانشجويان مستقر در خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي کرمانشاه، ايلام، کردستان، همدان و اروميه شد و با پيگيري‌هاي اوليه خبرنگار ايسنا مشخص شد خوشبختانه اين زمين لرزه هيچ آسيب جاني براي دانشجويان خوابگاهي در پي نداشته و وضعيت دانشگاه‌ها در اين استان‌ها عادي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ابوالحسن رياضي معاون سازمان امور دانشجويان وزارت علوم در اولين ساعات وقوع حادثه در گفت و گو با ايسنا اظهار کرد: براساس گزارشي که اول صبح امروز از وضعيت دانشگاه‌هاي کرمانشاه از نظر آسيب دانشجويان و خوابگاه‌ها دريافت کرده‌ايم خوشبختانه نه در خوابگاه‌هاي دانشگاه رازي و نه ساير خوابگاه‌ها آسيبي به دانشجويان وارد نشده است. تنها در يک مورد پاي يکي از دانشجويان بر اثر لغزش دچار پيچش شده که البته اين مورد هم مشکل حادي نبوده است.
وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به زمين لرزه شب گذشته، دانشجويان از اين اتفاق بسيار نگران بودند به همين دليل بسياري از آن‌ها به سوله ورزشي منتقل شدند و امروز نيز با توجه به کمتر شدن نگراني‌ها، دانشجويان به خوابگاه‌ها منتقل شدند.
معاون سازمان امور دانشجويان وزارت علوم همچنين خاطر نشان کرد: تاکنون هيچ گزارشي از آسيب به ساختمان‌هاي خوابگاه‌هاي دانشجويي در استان‌هاي ايلام و کرمانشاه به دست نرسيده است. به نظر مي‌رسد با توجه به وضعيت عمده آسيب‌ها در حاشيه شهرهاي اصلي بوده باشد، اما براي گزارش قطعي آخرين وضعيت بايد منتظر شد.
دکتر رياضي در خاطرنشان کرد: براساس بررسي‌هاي انجام شده خوشبختانه دانشجويان خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي سه استان کردستان، اروميه و همدان نيز در سلامت کامل هستند و جاي هيچ نگراني براي اين دانشجويان نيز وجود ندارد.

تشکيل کاروان‌هاي دانشجويي براي کمک به مردم زلزله زده/تعطيلي کلاس‌هاي دانشگاه طي 2 روز آينده
همچنين دکتر محمدابراهيم اعلمي آل‌آقا رييس دانشگاه رازي کرمانشاه در گفت و گو با ايسنا اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه رازي در زمين لرزه شب گذشته ضايعه جدي نديده است و تمامي دانشجويان اين دانشگاه در سلامت کامل هستند.
وي در ادامه تصريح کرد: در خصوص خسارت فيزيکي ساختمان‌هاي دانشگاه نيز هنوز گزارشي از خسارت جدي ارسال نشده است و تنها اين ساختمان‌ها متحمل خسارت‌هاي جزئي شده‌اند و البته همکاران فني دانشگاه در حال بررسي وضعيت ساختمان‌ها هستند.
رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه رفع استرس و دلهره دانشجويان را مهم ترين اولويت مسئولان اين دانشگاه عنوان کرد و گفت: همکاران دانشگاهي در تلاش هستند که در خوابگاه‌ها و مراکزي که دانشجويان مستقر هستند، فضايي ايجاد شود تا نگراني، دلهره و اضطراب اين دانشجويان کاسته شود. در واقع ممکن است برخي از دانشجويان، خانواده يا بستگان خود را در اين حادثه از دست داده باشند و سعي مي‌کنم با آنها نيز همراهي‌هاي لازم صورت بگيرد.
دکتر اعلمي با تاکيد بر اينکه کلاس‌هاي درس دانشگاه رازي براي روزهاي فردا و پس فردا نيز تعطيل مي‌باشند، با توجه به اينکه سه روز در استان کرمانشاه عزاي عمومي اعلام شده است و برخي دانشجويان نيز بستگان خود را در حادثه زلزله از دست داده‌اند،‌ بنابراين کلاس‌هاي آموزشي اين دانشگاه امروز، فردا و پس فردا تعطيل مي‌باشد، اما سيستم اداري دانشگاه فعال است.
رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه در پايان از فعال شدن کاروان‌هاي دانشجويي اين دانشگاه براي کمک به زلزله زدگان خبر داد و گفت: همکاران دانشگاه رازي فضايي را ايجاد کردند تا دانشجويان بتوانند به هم استاني‌هاي خود کمک‌هاي لازم را ارائه دهند و در حال حاضر بسيج دانشجويي دانشگاه در اين زمينه فعال شده است و گروه‌ها و کاروان‌هاي دانشجويي براي ارائه خدمات و کمک رساني به مناطق مختلف زلزله زده اعزام شده‌اند، دانشگاه نيز تمام امکانات لازم را در اختيار آن‌ها قرار داده است.
ساختمان‌هاي دانشگاه کردستان در اثر زمين لرزه آسيب نديد/ غيبت دانشجويان امروز موجه است
دکتر اخلاقيان رئيس دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: هيچ کدام از ساختمان‌هاي دانشگاه کردستان در اثر زمين لرزه شب گذشته دچار خسارت فيزيکي نشده و براساس بررسي‌هاي انجام شده حتي شاهد خسارت جزئي هم در اين ساختمان‌ها نشديم.
وي در ادامه تصريح کرد: شب گذشته براي مردم استان کردستان و دانشجويان دانشگاه اين استان شبي استرس‌زا و نگران کننده بود. به همين دليل براساس همين استرس ها و نگراني‌هاي ناشي از وقوع زلزله تعداد بيشتري از دانشجويان شب خود را بيرون از محوطه خوابگاه سپري کردند و البته در طول شب نيز مسئولان بازديدهاي لازم را از اين دانشجويان به عمل آوردند.
دکتر اخلاقيان تاکيد کرد: دانشگاه کردستان داراي 17 واحد خوابگاهي و حدود 4 هزار دانشجوي ساکن خوابگاهي دارد که خوشحال بگويم تمامي اين دانشجويان در سلامت کامل هستند.
رئيس دانشگاه کردستان با تاکيد بر اينکه تمامي کلاس هاي درس دانشجويان اين دانشگاه امروز داير است، گفت: غيبت دانشجويان در ساعات اوليه امروز موجه محسوب مي‌شود و همچنين دانشجوياني که در مناطقي سکونت دارند که دچار حادثه شدند نگراني در خصوص غيبت در کلاس درس نداشته باشند.
خسارت جزئي برخي ساختمان‌هاي دانشگاه اروميه/ غيبت دانشجويان ساکن مناطق حادثه ديده موجه است
دکتر حب نقي رئيس دانشگاه اروميه در گفت و گو با ايسنا، با اعلام اين مطلب اظهار کرد: براساس پيگيري‌هاي به عمل آمده زلزله شب گذشته هيچ خسارت جاني براي دانشجويان اين دانشگاه نداشته است، اگرچه اين دانشجويان شب گذشته را با دلهره و اضطراب سپري کردند اما بلافاصله وضعيت خوابگاه‌هاي دانشجويي اين دانشگاه عادي شد.
وي در ادامه در خصوص خسارت‌هاي مادي و فيزيکي خوابگاه‌هاي دانشجويي و ساختمان‌هاي دانشگاه اروميه نيز گفت: برخي از اين ساختمان‌ها در اثر زلزله دچار آسيب‌هاي جزئي شدند اما خوشبختانه خسارت هنگفتي در اين زمينه به ساختمان‌ها وارد نشده است.
رئيس دانشگاه اروميه همچنين ضمن عادي توصيف کردن فضاي دانشگاه تاکيد کرد: کلاس‌هاي درس دانشجويان اين دانشگاه امروز برگزار مي‌شود و دانشجويان در حال برگزاري انتخابات شوراي صنفي هستند.
دکتر حب نقي خاطر نشان کرد: غيبت دانشجويان استان‌هاي کرمانشاه و ايلام که بستگان يا خانواده‌هاي آن‌ها در اثر زلزله دچار آسيب شده باشند، موجه محسوب مي‌شود.
بررسي خسارات‌ احتمالي ساختمان‌هاي دانشگاه ايلام/تمامي کلاس‌هاي درس فردا داير است
در ادامه دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام در گفت و گو با ايسنا، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصي به دليل زمين لرزه شب گذشته در دانشگاه و خوابگاه‌هاي دانشجويي ايلام وجود ندارد و بنده به همراه همکاران بلافاصله بعد از وقوع زلزله به تمامي خوابگاه‌هاي دانشجويي و دانشجويان سر زديم. متاسفانه دانشجويان به دليل شدت بالا و بي سابقه بودن زمين لرزه شب گذشته به شدت دچار رعب و وحشت شده بودند.
وي در ادامه تصريح کرد: اولين اقدامي که همکاران براي دانشجويان انجام داده‌اند اين بود که سعي کردند آن‌ها را از فضاي استرس خارج کنند و با توجه به سرد بودن هوا، در اقدام اوليه دانشجويان در سالن‌هاي تربيت بدني اسکان داده شدند و همچنين با هماهنگي‌هايي که با ستاد بحران هلال احمر صورت گرفت، دانشجويان دختر خوابگاهي نيز در پرديس‌هاي خوابگاهي دختران دانشگاهي ايلام اسکان داده شدند و چادرهاي لازم را در اين مکان نصب کردند.
رئيس دانشگاه ايلام همچنين خاطر نشان کرد: براي اسکان دانشجويان پسر نيز مشکلي نداشتيم. خوشبختانه آن‌ها همکاري‌هاي خوبي براي بهبود وضعيت به عمل آوردند و اين دانشجويان نيز شب گذشته در مکان‌هاي امن خوابگاه مستقر شدند.
دکتر علي اکبري خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه خوابگاه‌هاي دانشجويي و ساير ساختمان‌هاي دانشگاه ايلام در ارتفاع قرار ندارند، بنابراين مشکلي جدي از لحاظ خسارت به ساختمان‌هاي اين دانشگاه وجود نداشته و مواردي نظير ترک‌هاي سطحي اتفاق افتاده که همکاران در حال بررسي وضعيت هستند.
رئيس دانشگاه ايلام خاطر نشان کرد: براساس تصميم ستاد بحران استان ايلام، کليه دانشگاه‌هاي اين استان امروز تعطيل شدند، اما فردا تمامي کلاس‌هاي درسي دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه ايلام داير خواهد شد.
وضعيت خوابگاه‌هاي دانشگاه کردستان عادي است
در ادامه دکتر عزيزي معاون دانشجويي دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب اظهار کرد: زلزله امشب استان کردستان حدود 20 ثانيه به طول انجاميد. در اين زمان برخي از دانشجويان ساکن خوابگاه‌ها موفق به خروج از ساختمان‌هاي خوابگاه‌ها شدند و برخي دانشجويان نيز در داخل اتاق‌هاي خود ماندند.
وي در ادامه تصريح کرد: وضعيت تمامي خوابگاه‌هاي دانشگاه کردستان در حال حاضر عادي است و هيچ مشکلي براي هيچ دانشجويي ايجاد نشده است و به نوعي تمامي دانشجويان در سلامت کامل هستند.
معاون دانشجويي دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نگران وضعيت دانشجويان ساکن خوابگاه‌ها نباشند و مسوولان به طور مستقيم پيگير وضعيت آنان هستند و در حال حاضر نيز دانشجويان آرامش خود را به دست آورده‌اند.

تمامي دانشجويان خوابگاهي دانشگاه رازي کرمانشاه در سلامت کامل هستند
در اين راستا دکتر عازمي معاون دانشجويي دانشگاه رازي کرمانشاه در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب اظهار کرد: به دليل شلوغي و ازدحام جمعيت در خيابان‌هاي شهر امکان تردد در خيابان‌ها سخت‌تر شده اما براساس گزارش مسوولين خوابگاه‌هاي دانشجويي استان کرمانشاه خوشبختانه هيچ خسارت مالي و جاني بر اثر زلزله وجود نداشته است و تمامي دانشجويان ساکن خوابگاه‌هاي استان کرمانشاه در سلامت کامل هستند.
وي در ادامه تصريح کرد: همانطور که عنوان کردم به دليل شلوغي خيابان‌ها تاکنون نتوانسته‌ام از نزديک به دانشجويان ساکن خوابگاه‌ها سر بزنم اما گزارشات مکرر مسوولين خوابگاه‌ها حاکي از اين است که مشکل خاصي در هيچ‌کدام از ساختمان‌هاي خوابگاهي اتفاق نيفتاده است.
معاون دانشجويي دانشگاه رازي کرمانشاه همچنين تاکيد کرد: در حال حاضر اکثر دانشجويان به دليل نگراني‌ که ايجاد شده ترجيح مي‌دهند در محوطه خوابگاه‌ها در کنار همشهريان ديگر بمانند و نگراني آنها نيز به دليل شديد بودن زلزله طبيعي است.
دکتر عازمي تاکيد کرد: خانواده‌ها نگران دانشجويان خوابگاهي خود نباشند، وضعيت آنها به طور مستقيم و غيرمستقيم تحت کنترل مسوولان قرار دارد و مجدداً تاکيد مي‌کنم تمامي دانشجويان در سلامت کامل هستند و کساني هم که ترجيح داده‌اند بيرون از ساختمان‌هاي خوابگاه‌ها بمانند پتو در ميان آنها توزيع شده است.
بازگشت آرامش در بين دانشجويان خوابگاه‌هاي بوعلي‌سيناي همدان/خانواده‌ها نگران نباشند
دکتر عمادي معاون دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا همدان در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب اظهار کرد: خوشبختانه هيچ مشکلي براي دانشجويان خوابگاه‌هاي دانشگاه بوعلي سينا در اثر وقوع زلزله اتفاق نيفتاده است و مسوولان به محض اطلاع از وقوع زلزله تمامي درهاي خروجي خوابگاه‌ها را باز گذاشتند و دانشجويان موفق به خروج از ساختمان‌هاي خوابگاه‌ها شدند.
وي در ادامه تاکيد کرد: در حال حاضر کليه کلاس‌ها و فعاليت‌هاي اداري دانشگاه برقرار است و روند طبيعي خود را طي مي‌کند .
دکتر عمادي با بيان اينکه شب گذشته هيچ‌گونه مشکلي براي دانشجويان خوابگاهي پيش نيامد، افزود: دانشجوياني که خانواده آنها ساکن مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعم از شهرستان‌هاي سرپل‌ذهاب، قصرشيرين و ساير مناطق هستند به خاطر نگراني‌هاي پيش‌آمده به محل زندگي خود برگشته‌اند .
وي در ادامه با اشاره به اينکه در يکي دو سال اخير ساختمان‌هاي خوابگاهي دانشگاه تعمير و بازسازي شده است، خاطرنشان کرد: در خلال اين بازسازي‌ها تمامي نکات ايمني رعايت شده و تقريبا اکثر خوابگاه‌هاي دانشجويي از لحاظ بافت ساختماني در وضعيت مطلوب به سر مي‌برند .
يکي از دانشجويان دختر خوابگاه‌هاي دانشگاه بوعلي‌سينا نيز به خبرنگار ايسنا گفت: شب گذشته رعب و وحشت در خوابگاه‌هاي دخترانه دانشگاه زياد بود به طوريکه برخي غش کرده و اورژانس به منظور امدادرساني از بيرون به دانشگاه آمد.
وي افزود: برخي از دانشجويان مناطق زلزله‌زده و حتي استان‌هايي که از کانون زلزله دور بودند همچون اراک، قم، تهران و مازندران صبح زود خوابگاه دانشگاه را ترک کردند و به استان‌هاي خود بازگشتند.
اين دانشجو از تأخير مسئولان خوابگاه‌ها در بازگشايي درها به منظور رفتن دانشجويان به محوطه باز دانشگاه گلايه کرد و گفت: مسئولان 10 دقيقه پس از وقووع زلزله درها را باز کردند.
يکي از دانشجويان پسر دانشگاه بوعلي‌سينا نيز به خبرنگار ايسنا گفت: دانشجويان يکي از خوابگاه‌ها از شدت ترس شيشه‌هاي خوابگاه‌ها را شکستند.
يکي از دانشجويان دانشگاه بوعلي نيز به ايسنا گفت: در خوابگاه دخترانه دانشکده اقماري صنايع‌غذايي بهار دانشگاه بوعلي مسئولان از خروج دانشجويان از خوابگاه ممانعت کردند که پس از انتشار اخبار در فضاي مجازي درب خوابگاه‌ها گشوده شد.
کلاس‌هاي دانشگاه آزاد سنندج امروز تعطيل نيست
محمد قربان کياني رييس دانشگاه آزاد واحد سنندج نيز در گفت و گو با ايسنا در خصوص وضعيت اين دانشگاه در پي زلزله شب گذشته اظهار کرد: خوشبختانه دانشجويان مستقر در خوابگاه دانشگاه هيچ آسيبي نديده اند و همه در سلامت کامل به سر مي برند و جاي نگراني براي خانواده هاي آنان وجود ندارد.
وي ادامه داد: شب گذشته به دليل نگراني و ترسي که بين دانشجويان وجود داشت، دانشجويان مستقر در خوابگاه به مسجد دانشگاه انتقال داده شدند و شب را در مسجد اسکان داشتند.
رييس دانشگاه آزاد واحد سنندج گفت: هيچ مشکلي براي ساختمان ها و تاسيسات اين دانشگاه به وجود نيامده است و هيچ صدمه جدي براي دانشگاه به وجود نيامده.
کياني افزود: کلاس ها و امتحانات دانشگاه به روال سابق برقرار است و امروز نيز هيچ کلاسي تعطيل نشده است.
وي ضمن تسليت به مناسبت درگذشتگان زلزله شب گذشته در استان هاي غربي اظهار کرد: اين دانشگاه آمادگي کامل جهت کمک رساني به مردم زلزله زده را دارد.
خوابگاه‌هاي دانشگاه آزاد ايلام تعطيل نيست
دکتر شهريار عباسي رييس دانشگاه آزاد واحد ايلام در گفت و گو با خبرنگار ايسنا در خصوص وضعيت اين دانشگاه در پي وقوع زلزله شب گذشته اظهار کرد: خوشبختانه ساختمان هاي اين دانشگاه آسيب جدي نديده‌اند و مشکل جدي در دانشگاه به وجود نيامده است.
وي ادامه داد: ديشب به دليل پس لرزه‌هايي که وجود داشت دانشجويان در حياط خوابگاه خوابيدند ولي امروز به دليل اينکه پس لرزه جدي وجود نداشت دانشجويان در خوابگاه ها مستقر هستند.
رييس دانشگاه آزاد واحد ايلام گفت: امروز در پي تصميم کميته بحران استان ايلام همه مدارس،ادارات و دانشگاه ها تعطيل هستند و دانشگاه ما نيز از اين تصميم مستثني نيست و تعطيل است.
دکتر عباسي گفت: خوابگاه‌هاي دانشگاه تعطيل نيست و دانشجويان مي‌توانند خوابگاه‌ها مستقر باشند.
غيبت دانشجويان دانشگاه آزاد همدان تا پايان هفته موجه است
دکتر سعيد جامه بزرگي رييس دانشگاه آزاد واحد همدان در گفت و گو با خبرنگار ايسنا در خصوص زلزله شب گذشته در استانهاي غربي کشور گفت: خوشبختانه در استان همدان به دليل اينکه فقط لرزش زلزله احساس شد عوارضي از نظر ساختماني و تلفات و صدمات جاني چه در سطح استان و چه در دانشگاه وجود نداشته است.
وي ادامه داد: به دليل همجواري استان همدان با کرمانشاه صبح امروز در دانشگاه ستاد بحران برگزار شد و طي تماسي با مراکز استان کرمانشاه، دانشگاه،‌ سازمان هلال احمر، سازمان انتقال خون و ساير ارگان هايي که در اين استان خدمات رسان هستند اعلام کرديم که هم از بخش امکانات موجود و هم از نظر مالي آمادگي هر گونه کمک رساني به اين استان و مردم زلزله زده را داريم.
دکتر جامه بزرگي ادامه داد: در حال حاضر منتظر هستيم هداياي مردمي که جمع آوري شده است به همراه هداياي دانشگاه به سمت زلزله زده ارسال شود.
رييس دانشگاه آزاد واحد همدان تاکيد کرد: کلاس‌هاي آموزشي اين دانشگاه امروز و روزهاي آتي برقرار است اما تا پايان هفته غيبت دانشجويان به دليل مشکلات ناشي از زلزله با تصميم و مصوبه ستاد بحران دانشگاه موجه محسوب مي‌شود.
وي در خصوص وضعيت شب گذشته دانشجويان خوابگاهي اظهار کرد: شب گذشته عده‌اي از دختران مستقر در خوابگاه ها ترسيده بودند که بيرون از خوابگاه آمده بودند مسئولين در جمع آنها حاضر شدند و درهاي اضطراري را تا صبح بازگذاشتند و نماز آيات را دسته جمعي خوانده و شب را در خوابگاه به صبح رساندند.
کلاس‌هاي دانشگاه آزاد کرمانشاه امروز تعطيل است
دکتر نوذر قنبري رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان کرمانشاه نيز با تسليت درگذشت تعدادي از هموطنان در زلزله غرب استان هاي کشور، گفت: براساس گزارش هاي دريافتي هيچ يک از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي استان کرمانشاه تا اين لحظه دچار خسارت نشده اند.
وي ادامه داد: به منظور خدمت رساني هر چه بيشتر به مردم، ستادي در واحد کرمانشاه شکل گرفته است که کارکنان واحدهاي دانشگاهي در حالت آماده باش هستند.
دکتر قنبري افزود: کلاس هاي آموزشي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي استان کرمانشاه امروز تعطيل است، اما کارمندان بخش اداري به دليل امدادرساني و خدمت‌رساني به مردم منطقه، در محل کار خود حاضر شده‌اند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به تعطيلي مدارس استان کرمانشاه و به منظور رفاه حال و آرامش کارمندان خانم، امروز را براي آنان تعطيل اعلام کرديم.
وي ادامه داد: متأسفانه به دليل قطع خطوط ارتباطي، امکان برقراي تماس تلفني با برخي از واحدها و مراکز دانشگاهي استان کرمانشاه وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، دکتر قنبري با بيان اينکه اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرمانشاه در حال اعزام به محل وقوع زلزله هستند، گفت: واحدهاي دانشگاهي استان کرمانشاه از هيچ کمکي براي امدادرساني به هموطنان دريغ نخواهد کرد.
اين گزارش در حال تکميل است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا