Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@10:09:31 GMT

تقدیم سه شهید مدافع حرم از مدرسه علمیه فاطمیه قم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۳۷۳۹

تقدیم سه شهید مدافع حرم از مدرسه علمیه فاطمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی محبی سه شنبه شب در نشست مسئولان رسانه حوزه با جمعی از مدیران مدارس علمیه استان قم با اشاره به برنامه‌های مدرسه علیه فاطمیه قم گفت: 180 طلبه از پایه یک تا شش در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و هر سال 30 نفر در این مدرسه پذیرش می‌شوند.

وی بیان کرد: این مدرسه توجه ویژه‌ای به بحث مکالمه عربی دارد و خروجی‌های خوبی نیز داشته است و تقریباً 15 الی 16 نفر به زبان عربی تسلط پیدا کرده‌اند و مقاله می‌نویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه قم با بیان اینکه بحث پژوهش در مدرسه مورد تأکید است گفت: برنامه‌ای به نام استاد پایه در مدرسه اجرا می‌شود که کارهای درسی و اخلاقی طلاب را مورد بررسی قرار می‌دهند که تأثیرات بسیاری خوبی در رشد علمی طلاب این مدرسه داشته است.

وی به اشاره به فعالیت بسیج مدرسه علمیه فاطمیه تصریح کرد: بسیج مدرسه علمیه فاطمیه قم بسیار فعال است و سه شهید بزرگوار مدافع حرم به نام‌های شهید مالامیری، شهید بیاضی زاده و شهید کریمیان در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محبی به فعالیت‌های قرآنی مدرسه علمیه فاطمیه اشاره کرد و گفت: تفسیر، روان‌خوانی، کلمات شناسی و دیگر برنامه‌های قرآنی جزء فعالیت‌های مورد تأکید مدرسه علمیه فاطمیه است.

وی عنوان کرد: به لطف پروردگان تاکنون 55 استاد تحویل حوزه داده‌ایم و برخی از فارغ‌التحصیلان مدرسه در جای‌جای کشور مدیر شده‌اند و هم‌اکنون نیز 10 نفر از طلاب مدرسه به‌عنوان استاد مشغول به فعالیت هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه قم گفت: انتشار مجله صدرة المنتهی و اعزام 140 نفر از طلاب به اربعین برای انجام فعالیت‌های تبلیغی ازجمله برنامه‌های مدرسه علمیه فاطمیه قم است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر