Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-04@00:13:57 GMT

احتمال حمله شبه نظامیان به تاجیکستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۴۵۸۲

احتمال حمله شبه نظامیان به تاجیکستان وجود دارد

به گزارش بولتن نیوز، «ایگور فرولوف» سفیر روسیه در دوشنبه در بازدید از رزمایش نیروهای نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان گفت: کشورهای منطقه باید آمادگی پاسخ به تهدیدات احتمالی تروریست‌ها از افغانستان به این منطقه باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تهدید مستقیم شبه نظامیان از افغانستان به تاجیکستان وجود ندارد، افزود: اما متاسفانه وضعیت در این کشور نه تنها بهتر نشده بلکه وخیم‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرولوف در ادامه گفت: درگیری ها در افغانستان ادامه خواهد داشت زیرا فعالیت طالبان در مناطق شمالی افزایش یافته و علاوه بر این گروه دیگر گروههای تروریستی در این کشور از جمله داعش اقداماتی در این زمینه صورت داده‌اند.

این دیپلمات روس در پاسخ به سوال اینکه احتمال حمله شبه نظامیان داعش از افغانستان به تاجیکستان وجود دارد، تصریح کرد: نباید تهدید آنها را نادیده گرفت، اگرچه در حال حاضر تهدید مستقیم آنها وجود ندارد، اما در آینده چنین تهدیدی بروز خواهد کرد و باید کشورهای منطقه آمادگی پاسخ به این تهدیدات را دارا باشند.

به گفته فرولوف، بر اساس برخی گزار‌ ها در حال حاضر 3 الی 4 هزار شبه نظامی در شمال افغانستان حضور دارند که نه تنها برای تاجیکستان بلکه برای تمام کشورهای آسیای مرکزی خطرناک می‌باشد.

این دیپلمات روس در پایان سخنانش رزمایش نیروهای نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را که در حال حاضر در پایگاه های تاجیکستان در حال برگزاری است را در پاسخ گفتن به تهدیدات تروریست ها از قلمرو افغانستان به کشورهای منطقه مهم عنوان کرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی شائینی پیش از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه شب گذشته در پی وقوع نزاع و درگیری و تهدید با سلاح سرد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند، ابراز داشت: عده‌ای با عربده کشی قصد برهم زدن نظم عمومی را داشتند که همه این افراد شناسایی شدند.

وی ضمن بیان اینکه سه نفر از اراذل و اوباش در محل حادثه دستگیر شدند، افزود: پرونده این افراد تشکیل و به مقامات قضائی ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، ابراز داشت: با هر فرد یا گروهی که امنیت را خدشه دار کند به طور جد برخورد خواهد شد.

شائینی در ادامه تصریح کرد: اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به مخل آرامش مردم داده نخواهد شد و دستگیری و زندان در انتظار آن‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • بازخوانی یک جنایت
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست