Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@05:12:22 GMT

سفری به مکزیک (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۴۹۰۹

سفری به مکزیک (+عکس)

پول‌نیوز -مکزیک کشوری زیبا و متنوع از همه‌ی جهات است. شور و شوق زندگی در شهرهای آن جاری است. مردمی مهربان و مهمان‌نواز و غذاهایی لذیذ با طعمی فراموش‌نشدنی دارد. آثار معماری شگفت‌انگیز، تاریخ طولانی و پرفرازونشیب و طبیعت فوق‌العاده، از ویژگی‌های این کشور دیدنی هستند که توجه گردشگران را جلب می‌کنند.




مکزیک جاذبه‌های متنوعی برای گردشگران دارد؛ از آثار به‌جامانده از تمدن مایا و جنگل‌های انبوه که هزاران طوطی در آن زندگی می‌کنند تا شهرهای شلوغ و مدرن و جاذبه‌های شهری و امروزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سلیقه‌ای که داشته باشید، در مکزیک جاذبه‌ای وجود دارد که توجه شما را جلب کند.



وضعیت آب‌و‌هوایی

مکزیک کشوری پهناور است، از این رو، آب‌و‌هوای متنوعی در مناطق مختلف دارد. اما به طور کلی در مناطق ساحلی غرب و ارتفاعات داخلی، خشک است. در رشته‌کوه‌ها و فلات جنوبی، آب‌و‌هوا مرطوب‌تر می‌شود. در برخی از نواحی استوایی جنوبی، رطوبت زیاد و بارندگی فراوان است. تقریبا در تمام مناطق مکزیک، تابستان، پرباران‌ترین فصل سال است.



دمای هوا از شمال تا جنوب به تدریج افزایش می‌یابد بنابراین نواحی جنوبی کاملا آب‌و‌هوای گرمسیری دارند. ارتفاع از سطح دریا هم بر شرایط آب‌و‌هوا در برخی مناطق مکزیک تاثیرگذار است. بسیاری از شهرهای مکزیک در ارتفاعات بالا قرار گرفته‌اند بنابراین سردرتر هستند از جمله پایتخت مکزیک.

در فصل زمستان، باد سردی از سمت ایالات متحده آمریکا می‌وزد که باعث کاهش ناگهانی دما می‌شود. به دلیل وزش این باد، مناطق داخلی شمالی، زمستان سردی را می‌گذرانند.

در مجموع، بارندگی و میانگین دمای هوا در فصل‌ها و مناطق مختلف متفاوت است و شما باید زمان سفر را با توجه به مقصدتان در نظر بگیرید.



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران