Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@12:19:05 GMT

سیگار الکترونیکی به قلب آسیب وارد می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۵۶۲۷

سیگار الکترونیکی به قلب آسیب وارد می کند

رکنا:افرادی که برای ترک سیگار به سیگارهای الکترونیکی پناه می برند آسیب های قلبی شان چند برابر است.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد استعمال سیگارهای الکترونیکی ضربان قلب را کند می‌کند. در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا نشان دادند چگونه استعمال سیگارهای الکترونیکی بر ضربان قلب و عملکرد آن در موش‌ها تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی تاثیر دو گونه از بخاراتی که به طور متداول در سیگارهای الکترونیکی وجود دارند پرداختند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کرد: اگرچه تعداد بیشتری از افراد تصور می‌کنند که سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای رایج کمتر به قلب ضرر می‌زند و به همین دلیل به مصرف آن رو می‌آورند اما واقعیت این است که بخارات سیگار الکترونیکی اغلب حاوی مواد شیمیایی سرطان زا و فلزات سنگین هستند.

متخصصان در این مطالعه اظهار داشتند: در این آزمایش جدید در درک تاثیر سیگارهای الکترونیکی بر سلامت یک گام جلوتر رفته‌ایم و بر تاثیر آن روی سیستم قلب – عروق متمرکز شده‌ایم.به گزارش مدیکال نیوزتودی، متخصصان با مطالعه روی موش‌ها دریافتند قرار گرفتن در معرض بخارات موجود در سیگارهای الکترونیکی ضربان قلب را کُند می‌کند. همچنین این بخارات همچون دود سیگار تاثیر شدیدی بر عملکرد قلب – عروق در موش‌ها دارند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه

 سرهنگ فارسی گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودرو‌های عبوری مامورین یگان امداد فرماندهی انتظامی مراغه در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی به عمل آمده از خودروی مذکور تعداد ۱۸ هزار و۴۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی مراغه تصریح کرد: کارشناسان امر ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه خودروی سمند توقیف و یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

 سرهنگ  فارسی  با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!