Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اقداماتی نظیر اعزام تیم‌های پزشکی و گلریزان و ارسال غذا و اقلام مصرفی برای زلزله‌زدگان به یاری با آنها شتافتند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پی حادثه زلزله که در منطقه غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان اتفاق افتاد تمام مردم کشور به یاری آسیب‌دیدگان و بازماندگان حادثه شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از سراسر کشور در حد توان خود به امدادرسانی‌ زلزله‌زدگان پرداختند.

دانشجویان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی با توجه به تخصص در امداد و نجات و انجام امور پزشکی، سعی کردند با اعزام تیم‌های پزشکی به منطقه حادثه دیده، نقش خود را در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ایفا کنند.

بر همین اساس بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فراخوانی برای جذب نیروهای متخصص پزشکی به منطقه منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

کانون جهادی منتظران مصلح بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر دارد نسبت به اعزام نیروهای کادر درمانی داوطلب اقدام نماید و داوطلبان رشته‌های: تخصص ارتوپدی، تخصص طب اورژانس، پزشک عمومی (اولویت با فارغ‌التحصیلان می‌باشد و سپس با دانشجویان ترم ۸ به بالا) و پرستاری برای ثبت‌نام اقدام نمایند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام گردند.

چادر و اسکان موقت بیشترین نیاز مردم

همچنین گروه دیگری از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در قالب تیم پزشکی داوطلبانه به استان کرمانشاه اعزام شدند. محمد جواد عزیزی، سرگروه دانشجویان پزشکی اعزامی به منطقه زلزله‌زده از حضور تیمی ۹۰ نفره از دانشجویان علوم پزشکی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و اعلام کرد: این تعداد شامل دانشجویان پسر و دختر رشته‌های جراحی، ارتوپدی، اتاق عمل، پرستاری، طب اورژانس و سایر تخصص‌های مرتبط هستند و اعضای این تیم از دوشنبه ۲۲ آبان در بیمارستان‌های صحرایی مناطق زلزله‌زده "سرپل زهاب"، "ثلاث باباجانی"، "اسلام آباد"، "جوانرود" و مراکز درمانی کرمانشاه مستقر شده‌اند و به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می‌پردازند.

عزیزی با اشاره به اینکه نیاز مهم و ضروری زلزله‌زدگان، چادر و امکانات گرمایشی است افزود: «در سرکشی به روستاهای مناطق آسیب دیده دریافتیم که بیشترین نیاز مردم این مناطق چادر و اسکان موقت است. تامین سرم از اولویت بیشتری برخوردار است و سایر اقلام دارویی به اندازه کافی در منطقه تامین و توزیع شده است.»

گلریزان دانشجویان برای کمک به زلزله‌زدگان

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه کرمانشاه هم علاوه بر اعزام تیم پزشکی به منطقه با برگزاری مراسم گلریزان سعی کردند نقشی در یاری به بازماندگان حادثه داشته باشند. در همین راستا سیدرضا میرباقری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خدمت‌رسانی تیم پزشکی دانشجویان این دانشگاه در مناطق آسیب دیده خبر داد و گفت: این تیم از بعدازظهر روز دوشنبه در شهر"ثلاث باباجانی" مستقر شدند و خدمات درمانی را به آسیب دیدگان ارائه می‌کند. اعضای این تیم از شب گذشته به کمک نیروهای امدادی آمده‌اند تا اقلام مصرفی و خوراکی را در میان مردم منطقه توزیع کنند.

میرباقری با اشاره به برودت هوای منطقه و بدون سرپناه ماندن تعدادی از اهالی شهر ثلاث‌باباجانی و مناطق اطراف آن اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام گلریزان و همکاری مجمع خیران این دانشگاه مبالغی پول نقد جمع‌آوری کرده‌اند و قرار است این مبالغ صرف خرید چادر برای اسکان آسیب دیدگان شود.

همچنین تیم ۲۰ نفره دانشجویان سال آخر رشته‌های پزشکی، فوریت های پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز دوشنبه ۲۲ آبان با هماهنگی بسیج دانشجویی این دانشگاه برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی عازم شهر "ثلاث باباجانی" شده است.

تیم دیگری از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران شب گذشته وارد مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌و همزمان با هفتۀ جهانی واکسیناسیون در مجموعۀ زیر پوشش  دانشگاه آغاز خواهد شد.

دکتر محمد قربانی با بیان این‌که برنامۀ توسعۀ ایمن‌سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائۀ خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده است، گفت: فراهم‌آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به‌موقع واکسن و به‌کارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب گردید که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یک سال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به‌بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و به‌لطف الهی و در سایۀ تلاش خدمت‌گزاران نظام سلامت کشور، در ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها، حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشم‌گیر موارد شدید بیماری سل در دورۀ کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجۀ مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال بوده است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه هم با بیان اینکه پنج درصد بیماری‌های تهاجمی و ۸۳ درصد مننژیت‌ها در کودکان زیر دو سال رُخ می‌دهد، گفت: استرپتوکوک پنومونیه از علت‌های اصلی بیماری‌های پنومونی، مننژیت، سینوزیت، اوتیت مدیا و سپتی سمی است که در سال ۲۰۱۵ این عفونت‌ها، عامل مرگ حدود ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بوده است.

جواد علی‌نژاد زرمهری با اشاره به این‌که این واکسن از واکسن‌های کم‌عارضه در گروه هدف کودکان زیر یک سال است، افزود: ایمنی‌زایی این واکسن تا پایان عمر می‌باشد و کودکان زیر یک سال در سه نوبت این واکسن را دریافت می‌کنند که اولین نوبت نیز در دو ماهگی کودکان تزریق می‌گردد.

وی گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام آغاز و بعد از تامین واکسن مورد نیاز، در سراسر کشور اجرا می شود
پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است. این باکتری عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است. این باکتری‌ می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت،  اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس،  مننژیت،  استئومیلیت،  آرتریت، سپتیک،  اندوکاردیت،  پریتونیت،  پریکاردیت،  سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل