Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:05:10 GMT

اهدای خون بانوان استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۶۶۶۲

اهدای خون بانوان استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: درحال حاضر اهدای خون بانوان استان مرکزی برای تامین نیازهای خونی زلزله‌زدگان غرب کشور از جمله کرمانشاه ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فاطمه مهدویانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر افزایش 20 درصدی اهدای خون بانوان استان مرکزی برای تامین نیازهای خونی زلزله‌زدگان غرب کشور از جمله کرمانشاه را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دو روز اخیر 669 نفر برای اهدای خون به‌منظور تامین فرآورده‌های خونی هموطنان مناطق زلزله‌زده به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این میزان 499 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: اهدا کنندگان خون شامل 409 نفر آقا و 90 نفر خانم بودند که از این تعداد 170 نفر برای نخستین بار، 144 نفر افراد با سابقه اهدای خون و 185 نفر از اهدا کنندگان مستمر، خون اهدا کردند.

مهدویانی بیان کرد: به‌سبب مراجعات بالای هم استانی‌ها برای اهدای خون تعداد یک هزار و 158 نفر از افراد ثبت نام شده‌اند تا در موارد نیاز با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان خونشان را اهدا کنند.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم شریف استان مرکزی گفت: از هم استانی‌های گرامی تقاضا داریم تا در روزهای آینده طبق روال عادی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی عنوان کرد: انتقال خون در استان مرکزی دارای هشت پایگاه خونگیری در اراک، محلات، دلیجان، ساوه، تفرش و آشتیان است.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء