Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبادی ورودی شهرها ویترین و نمونه از عملکرد شهرداری در سطح شهر هستند که در زیبایی بصری آن تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  خبرنگار رودسریها ،ورودی شهرها همواره در جذب گردشگر تاثیر بسزایی دارد، همواره بسیاری از شهرسازان و معماران شهری مهمترین نکته خود را در طراحی های شهری به ورودی های آن می پردازند و حتی در زندگی خودمان نیز با چنین چیزهایی بسیار برخورد نموده ایم ، به عنوان مثال برای خرید کالا وارد فروشگاهی می شویم که زیبایی بصری آن ما را مورد توجه خود قرار دهد ، در این خصوص نیز ضرب المثلی ایرانی وجود دارد که می گوید” رنگ رخساره گواهی دهد از سِر درون”.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

و اما … وقتی وارد شهر ساحلی کلاچای می شوید مشاغل تعمیرگاهی و خودرویی چشمان تان را به خود می نوازد ، اتفاقی که مورد انتقاد بسیاری از صاحب نظران شهری و حتی شهروندان کلاچایی در سالیان اخیر شده است. به همین جهت با یکی از صاحب نظران و اساتید رشته شهرسازی به گفتگو نشستیم و از وی راه حل این معضل را پرسش کردیم.

 

کمیل رمضان زاده استاد دانشگاه های گیلان و مازندران در این گفتگو از افزایش واحدهای خدماتی ومکانیکی در ورودی شهرها بالاخص شهر ساحلی کلاچای ابراز نگرانی کرد و گفت: برای ساماندهی این واحدها و زیباسازی بصری ورودی شهر دو راه را می توان در پیش گرفت یکی انتقال آنها به خارج شهر (که امری اجتناب پذیرخواهد بود) و دیگری راه اندازی شهرک خودرویی است.

 

وی با بیان اینکه تجربه خوبی از راه اندازی شهرک خودرویی در کشور وجود دارد، اظهار داشت : در این شهرک های خودرویی می توان تمام امکانات رفاهی مورد نیاز صنوف مرتبط با خودروهای سبک و سنگین فراهم شود.

 

رمضان زاده خاطرنشان کرد: درسترسی به ابزار و امکانات لازم در جهت تعمیر خودروها موجب کاهش هزینه ، ساماندهی قیمت خدمات خواهد شد که منتج به رضایت مندی شهروندان را فراهم می آورد.

 

این استاد رشته شهرسازی، مبادی ورودی شهرها را ویترین و نمونه از عملکرد شهرداری در سطح شهر دانست و تصریح کرد: این اماکن نیازمند توجه ویژه و خاص هستند لذا شهرداری ها باید در اجرای این پروژه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر از ضرب و شتم یک جوان باغیرت کاشمری در دفاع از سه دختر نوجوان خبر داد و گفت: این جوان کاشمری که با ضربه چاقو مجروح شده در بیمارستان بستری است.

سید مصطفی قریشی یزدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص این واقعه به ایسنا گفت: شب گذشته هفتم اردیبهشت‌ماه همزمان با شب سالگرد شهادت حمیدرضا الداغی شهید غیرت، یک جوان باغیرت کاشمری وقتی مشاهده می‌کند که راکبان یک موتور سیکلت برای سه دختر نوجوان که در حال عبور هستند ایجاد مزاحمت کرده‌اند در راستای وظیفه انسانی و نهی از منکر به این افراد تذکر لسانی می‌دهد.

وی با بیان اینکه راکبان موتور سیکلتی که برای این سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند حال خوشی هم نداشته‌اند، اظهار کرد: این جوان با غیرت به جهت وظیفه انسانی و نهی از منکر لسانی به آنها تذکر می‌دهد که دست از کارشان بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه حال این افراد مساعد نبود از موتور سیکت پیاده شده و پس از درگیری یک ضربه چاقو به وی وارد می‌کنند که در نهایت با چاقویی که به گردن این جوان وارد می‌شود وی را مجروح می‌کنند.

وی بیان کرد: بلافاصله این جوان توسط نیروهای مردمی به بیمارستان منتقل می‌شود و دو ضارب نیز توسط عوامل مردمی حاضر در صحنه دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ داده می‌شوند.

قریشی یزدی با بیان اینکه فرماندار شهرستان از همان لحظه اولیه گزارش حادثه دستورات لازم را به مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت حال این جوان صادر کردند، خاطرنشان کرد: بلافاصله عمل جراحی انجام می‌شود و بحمدالله اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

وی با اعلام اینکه پرونده متهمین در حال انجام سیر مراحل قانونی است، ادامه داد: این جوان که در پی حمایت از سه دختر دچار حادثه شده یک شهروند عادی بوده و فقط در پی وظیفه انسانی خودش این اقدام را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر تاکید کرد: ستاد حمایت از تمامی شهروندان که در مسیر تذکر لسانی و اهتمام به محیط پیرامونی خود دچار حادثه می‌شوند را وظیفه ذاتی خودش می‌داند و قطعاً با دستورات قاطع دادستان شهرستان با این برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ریاست شبکه بهداشت و درمان در لحظات اولیه بر بالین بیمار حاضر و ضمن عیادت، از پدر و مادر ایشان به خاطر تربیت فرزندی با غیرت تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد