Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست صبح امروز با حضور مسئولان و صاحب نظران در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، مصطفی قلی زاده صبح امروز در اولین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: این همایش در خصوص بهداشت، ایمنی و محیط زیست است که در سطح ملی با مشارکت حداکثری دانشگاه، نخبگان و فرهیختگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این همایش نشست های تخصصی، کارگاه آموزشی و نمایشگا ه نیز برگزار می شود.

مسئول برگزاری اولین همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست با بیان محور های همایش بیان کرد: این همایش با برگزاری بخش های علمی، فرهنگی و ترویجی درصد پیشرفت فرهنگ، بهداشت ایمنی و محیط سالم در دانشگاه به عنوان قشر پیشرو و ترویج آن از این محیط علمی به جامعه است.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: این همایش همچنین در راستای ترویج خلاقیت و نوآوری در زمینه HSE و فراهم کردن زمینه افزایش ورود فناوران و مجموعه های علمی به این امر است.

مسئول برگزاری اولین همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست در خصوص وضعیتHSE در کشور گفت: این امر در جامعه دانشگاهی ایران مغفول مانده و در دستور نظام آموزشی از اقبال قابل توجهی برخودار نیست.

وی خاطرنشان کرد: مقوله HSE در جامعه علمی ودانشگاهی به دلیل عدم ارتباط صحیح فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است و استمرار این بی‌توجهی پیامدهای انسانی واجتماعی نگران کنندهای بدنبال خواهد داشت؛ مانند آتش سوزی پتروشیمی بوعلی عسلویه که بیش از 240 میلیارد تومان خسارت داشته است و همچنین در مشهد نیز خسارتی که بابت آتش سوزی در بخش های مختلف صنعتی که شاهدش بوده‌ایم بیش از 50 میلیارد تومان هزینه است.

قانون نفت در سال 1353 در ایران نوشته شد

در ادامه مراسم، بختیاری، مدیر کل دفتر امور پشتبانی و حمایت های پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تاریخ HSE در دنیا گفت: در ایران از سال 1353 برای اولین بار قانون نفت نوشته شد و شرکت ملی نفت را ملزم کردند که از قوانین HSE استفاده کنند تا بتواند به حفظ منابع طبیعی کمک کند.

مدیر کل دفتر امور پشتبانی و حمایت های پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این که در سال 66 تعاریف قانون نفت شکل گرفت، افزود: از سال 92 بود که وزارت علوم به HSE توجه کرد و قبل از این سال این امر در داخل آزمایشگاه و وزارت مطرح نبود و تنها کارهای پراکنده انجام می‌شد.

معاونت پژوهشی وزارت علوم دستور العمل ایمنی و بهداشتی تهیه کرده است

وی بیان کرد: وزارت علوم از سال 92 به خاطر وضعیت نامناسبHSEتصمیم گرفت که آن را مورد توجه قرار دهد، در نتیجه نظام نامه در خصوص آن نوشت، قرار شد که بخشی از بودجه پژوهشی به آن اختصاص داده شود، همچنین در قالب HSE آزمایشگاه های مرکزی شکل بگیرد و تجهیزات که در سطح کشور پراکنده است، تجمیع شود.

بختیاری با تاکید بر این نکته که نگاه به HSE در کشور نیاز است، متذکر شد: با وجود آزمایشگاه و کارگاه‌های در این زمینه می‌طلبد که کارهای جدیدی را باید شروع کنیم.

مدیر کل دفتر امور پشتبانی و حمایت های پژوهش و فناوری وزارت علوم به اقدمات وزارت علوم در زمینه HSE اشاره و خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی دستور العمل ایمنی و بهداشتی را تهیه کرده و در دسترس دانشگاه‌هیان قرار خواهد داد و حتی کرسی دانشگاهی تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: احتمال دارد که از سال های آتی یک واحد درس HSE در دانشگاه ها برای دانشجویان گذاشته شود، در حال حاضر دانشجویان لیسانس به صورت اختیاری در این زمینه ورود پیدا می‌کنند.

بختیاری گفت: با توجه به حوادثی که در دانشگاه ها برای دانشجویان اتفاق می افتد لازم است که به این حوزه در آزمایشگاه ها توجه شود.

مدیر کل دفتر امور پشتبانی و حمایت های پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه HSE ابلاغ دستورالعمل نظام شورای عالی ایمنی و سلامت به تمامی موسسات آموزشی، بازدید از تمامی آزمایشگاه‌های متفاوت در کشور و پرداخت بودجه لازم به آزمایشگاه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات طراحی نقشه راه سبز است و به دانشگاه ها ابلاغ می شود که از این به بعد آزمایشگاهی که ساخته می شود باید برابر همین نقشه باشد.

بختیاری با بیان این مضوع که برنامه آتی ما در زمینه بهداشت، ایمنی ومحیط زیست، پایش تمام آزمایشگاه کشور است، خاطرنشان کرد: در کشور 130 آزمایشگاه مرکزی داریم که از این تعداد 60 آزمایشگاه HSE را رعایت می‌کنند و 60 تای دیگر تائیدیه HSEرا گرفته اند .

مدیر کل دفتر امور پشتبانی و حمایت های پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: یکی از آزمایشگاه هایی که توانست است HSE را بگیرد آزمایشگاه دانشگا ه فردوسی مشهد است .

وی متذکر شد: در پی تامین اعتبارات بیشتری برای HSE هستیم تا بتوانیم نوسازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها را در قالب این بودجه جدید انجام دهیم.

بختیاری تصریح کرد: باید بحث ایزو در HSE را جدید بگیریم که بتوانیم برای آزمایشگاه هایی که تائیدیه HSE گرفته اند، ایزو بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار خسارت آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، محمد رضا حق بین با اعلام خبر گفت:این واحد‌ها بیشترسان استیجاری بوده و کسی در در آن زندگی نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ خانوار در شهرک روستایی امام زاده ابراهیم شفت در این روستا اسکان داده شدند افزود: تا کنون ۱۰۰ نفر برای اسکان ثبت نام کرده اند و ثبت نام اولیه انجام شده است.

روستای زیبای امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز استان (رشت) واقع است که بواسطه وجود ساختمان‌های زیبای و رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در فصول بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است که متاسفانه بار دیگر برای چندمین بار دچار حادثه آتش سوزی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • آمار خسارت آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت