Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده گفت : با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سازمان اوقاف، تمام موقوفات، رقبات، مساجد و ... ثبت شده و براساس آن نیات واقفان اجرا می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر هر سال در دوره‌های قرآنی شرکت می‌کنند و امسال ششمین سال متوالی است که علاقمندان به حفظ یک تا ۳۰ جزء را زیر پوشش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی‌زاده تصریح کرد: تمام بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان کرمان اقامه نماز جماعت را دارند و مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و طرح‌های فرهنگی در بقاع انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: سالانه ۱۰ هزار نفر مبلغ از سوی اداره کل اوقاف کرمان تأمین هزینه شده و به مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم برای تبلیغ اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اوقاف کرمان طی سال‌های اخیر ۴۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، خدماتی و رفاهی سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال 15 هزار مورد از رقبات اوقاف کرمان در تصرف افراد حقیقی و حقوقی است که سند استیجاری ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بیش از 60 هزار رقبه داریم، اظهار داشت: بیشترین بدهکاران اوقاف، ادارات و نهادهای دولتی هستند.

وی گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امسال 11 طرح اقتصادی به سازمان پیشنهاد داده که 6 طرح آن مصوبه شده و امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی آنها آغاز شود که همه احیای موقوفات هستند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته همه پول‌هایی برای سرمایه‌گذاری در اوقاف کرمان انجام شده از محل پذیره‌هایی بوده که قانون تکلیف کرده است و هیچگونه سرمایه‌گذاری از محل درآمد موقوفات اجرا نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: بیش از 6 هزار سند مالکیت اوقاف در استان کرمان صادر شده و 23 هزار رقبه ما دارای سند اجاره شده اند.

انتهای پیام/ح

امرار معاش 2هزار نفر از طریق وقفیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان چهارشنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با تبریک بزرگداشت روز معلم، گفت: علم، یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است.

 وی با بیان اینکه شهید مطهری، شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود، بیان داشت: یکی از کار‌های بزرگ شهید مطهری پاسخ به شباهت بود و بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد.

 معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این مطلب که همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنابر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد؛ بنابراین باید به دنبال حل مسائل باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم؛ چرا که آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، بیان داشت: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت‌ موشکی و‌ پهبادی به کار گرفته شد.    حسینی با بیان این مطلب که همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم، بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک‌، شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاوت ملت ایران برخواسته است.   باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند