Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: ۱۰ بالگرد را در استان کرمانشاه مستقر کردیم و از همان لحظات اولیه اقدامات خود را شروع کردند و تا دیروز بعدازظهر ۸۳ ساعت پرواز داشتند و حدود ۱۹۵ نفر که نیاز بوده به مراکز درمانی انتقال داده شوند را بدین وسیله انتقال دادیم. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرامون آخرین آمار وضعیت کرمانشاه گفت: از زمانی که زلزله شروع شده هشت شهر استان کرمانشاه تخریب شده و آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۵۲۶ روستا دچار شده اند و بالغ بر ۷۷۰۰ نفر مجروح شده و آسیب دیده اند که این‌ها به کمک اورژانس و هلال احمر و حتی قرارگاه خاتم به مراکز درمانی منتقل شده اند و اکثرا خوشبختانه به صورت سرپایی درمان شده اند عده قلیلی نیاز به جراحی داشتند و ۶۷ نفر نیز نیاز به جراحی پیشرفته داشتند که همان روز اول به تهران منتقل شدند و در بیمارستان‌های تهران و البرز بستری و در حال درمان هستند.
وی افزود: تا دیشب ۳۱۴ پس لرزه بعد از زلزله رخ داد که موجب رعب و وحشت مردم شده و آن‌ها را ترسانده و بزرگترین آن4.7 ریشتر شدت داشت و کاملا محسوس و قابل لمس برای مردم بود.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از همان لحظات ابتدایی پس از زلزله هلال احمر نیروهای امدادی خود را به منطقه فرستاد. در حال حاضر حدود ۲۶ تیم واکنش سریع، ۴۹ تیم تخصصی آواربردای و ۷۳ تیم تخصصی اسکان اضطراری و ۲۰ تیم درمان اضطراری و بالغ بر ۱۱۰۰ نفر نیروی امداد و نجات از سراسر استان‌ها و ۳۰۰، ۴۰۰ نفر از خود استان کرمانشاه برای کمک به این منطقه اعزام شدند
مرتضی سلیمی ادامه داد: از همان شب اول در ۲۲ استان کشور فراخوان نیروی امدادی داده شد که از این ۲۲ استان ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۹۰ دستگاه خودروهای کمکی که سریع به مراکز درمانی برسند و بالغ بر ۱۵۰۰ نیروی امدادی به منطقه اعزام شدند و مناطق را به سه بخش اصلی تقسیم کردیم یک منطقه سر پل ذهاب، یک ستاد در منطقه ثلاث باباجانی و یک ستاد در منطقه دالاهو که اسلام آباد غرب و حومه را پوشش داده ایم.
وی افزود: همان روز اول با توجه به وسعت حادثه ۱۰ بالگرد را در استان کرمانشاه مستقر کردیم و از همان لحظات اولیه اقدامات خود را شروع کردند و تا دیروز بعدازظهر ۸۳ ساعت پرواز داشتند یعنی حدود روزی ۸ ساعت هر کدام از صبح تا بعدازظهر پرواز داشتند و حدود ۱۹۵ نفر که نیاز بوده به مراکز درمانی انتقال داده شوند را به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان بدین وسیله انتقال دادیم. 
سلیمی تصریح کرد: با توجه به شدت حادثه ۳۱ تیم سگ‌های زنده یاب از ۲۲ استان به منطقه اعزام شدند که ۶ نفر زنده و ۱۵ جسد را از همان لحظات اولیه تاکنون شناسایی کردند که روی هم ۲۱ نفر می‌شوند و تیم‌های آواربرداری مان نیز پس از شناسایی آوار را برمی داشتند.
وی افزود: تا به امروز صبح اقلام امدادی که هلال احمر در مناطق مختلف کرمانشاه توزیع کرده است شامل ۲۲ هزار چادر، ۴۰ هزار پتو و ۱۸۵ هزار قوطی کنسرو بوده است که بین مردم توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر در پاسخ به اینکه آیا شایعه فوت کودکی از سرما در منطقه کرمانشاه در یکی دو شب گذشته درست بوده است یا نه گفت: امکان ندارد چنین اتفاقی افتاده باشد چرا که مردم ما هنوز این قدر سنگدل نشده اند که ببینند یک نفر دارد از سرما می‌میرد و او را در چادر خود راه ندهند و چنین اتفاقی قطعا به خاطر سرما به تنهایی نبوده و این موضوع را تکذیب می‌کنیم چرا که هم بیمارستان‌ها و هم مراکز درمانی در آنجا مستقر است و مشغول رسیدگی به مردم هستند. 
وی اذعان داشت: ما نمی‌گوییم که خیلی خوب عمل کرده ایم، اما اینکه بخواهند خدمات نیروهای اعزامی را زیر سوال ببرند نیز کار درستی نیست. ما روز اول عملیات جستجو و نجات را انجام دادیم و از همان ابتدا در پی اسکان مردم در روستا‌ها و مناطقی که قابلیت سکونت وجود داشت، بودیم یعنی ما روز اول یک ارزیابی اولیه از میزان خسارت‌ها داشتیم و با هماهنگی بنیاد مسکن که ببینیم کجا‌ها اولویت دارد چرا که به همه نمی‌شد چادر داد و اولویت با آنهایی بود که نیاز شدیدتری به این چادر‌ها داشتند. 
سلیمی در پایان گفت: از امروز به صورت گسترده تیم‌های امداد هوایی ما در فرودگاه کرمانشاه مستقر هستند و از همان جا بارگیری انجام می‌شود برای تمام روستاهایی که موقعیت شان مشخص شده به صورت هوایی کمک‌ها را به همان روستا می‌بریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه