Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت هکتار از زمین‌های پارک ملی بمو از متصرفان باز پس گرفته شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: پس از پیگیری‌های حقوقی و قضایی این میزان از عرصه‌های متصرف شده از متخلفان باز پس گرفته و به پارک ملی بمو برگشت داده شد.
مرادی با بیان اینکه متخلف برای تخریب و بوته کنی عرصه‌های منابع طبیعی حدود ۱۲ میلیون تومان جریمه شده است، افزود: با همکاری دستگاه قضایی امسال بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین‌های تصرف شده این منطقه از متصرفان باز پس گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارک ملی بمو با مساحت ۴۸، ۲۱۱ هکتار در شمال استان فارس و در شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد. این منطقه دارای آب و هوایی نیمه خشک است و فاصله آن تا شهر شیراز حدود ۳۰ کیلومتر است.
پارک ملی بمو به واسطه جمعیت خوب علفخواران، یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی در کشور محسوب می‌شود و تصاویر زیادی از پلنگ در این منطقه ثبت شده است.
گونه‌های گیاهی شناسایی شده در پارک ملی بمو به حدود ۶۰۰ گونه می‌رسد. اهمیت وجودی گونه‌های انحصاری گیاهان در پارک ملی بمو نشان از غنی بودن ذخائر توارثی آن دارد و از نظر حفظ ذخائر ژنتیکی جایگاه ویژه‌ای دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر