Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@22:44:45 GMT

حاکمیت ملی عراق و لغو همه پرسی کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۷۲۷۸

حاکمیت ملی عراق و لغو همه پرسی کردستان

،سخنگوی اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق، اعلام احترام و پایبندی اربیل به تفسیر و توضیح دادگاه فدرال درباره ماده اول قانون اساسی را به معنای «لغو همه پرسی» خواند.

«سعد الحدیثی» در گفت‎وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به سوالی درباره «لغو همه پرسی» به عنوان پیش شرط بغداد برای آغاز گفت و گو با دولت منطقه کردستان گفت: «دادگاه فدرال عراق در این زمینه تصمیماتی را گرفته و در آن تاکید کرد که پایبندی به این تصمیم به معنای بازگشت از همه پرسی و لغو آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: دادگاه فدرال پیش از این  تصمیمی را اتخاذ و در آن بر وحدت عراق تاکید کرده بود.

دولت منطقه کردستان عراق روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که به تفسیر دادگاه فدرال درباره ماده اول قانون اساسی عراق احترام می گذارد.

 دولت منطقه کردستان عراق، (سه‌شنبه)، امروز بیانیه‌ای درباره تفسیر دادگاه عالی فدرال عراق درباره ماده اول قانون اساسی کشور صادر و طی آن اعلام کرد که به این حکم دادگاه عالی احترام می‌گذارد و امیدوار است که این مسئله اساس آغاز گفت‌وگوی ملی جامع میان بغداد و اربیل برای حل کلیه اختلافات و اجرای کلیه مفاد قانون اساسی باشد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «خندان» منتشر شد، آمده است که دادگاه عالی فدرال کشور در تاریخ 2017.11.6 در مصوبه شماره 122 درباره ماده اول قانون اساسی عراق، تفسیری را ارائه کرد. این ماده می‌گوید: جمهوری عراق یک کشور فدرال واحد و مستقل و دارای حاکمیت کامل است و نظام حاکم در آن نیز جمهوری - پارلمانی دموکراتیک است و این قانون اساسی ضامن وحدت کشور است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت یکی از قوانین خوبی بود که توسط مجلس مصوب ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۷۳ ماده قانونی است که ماده ۳ ،۴ و قسمتی از ماده ۵ این قانون به تخصیص زمین به متقاضیانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اشاره کرده است افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ کسانی که دارای فرزند سوم یا بیشتر شده اند با شرایط قید شده وارد سامانه می‌شوند و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعداز صحت سنجی مراحل واگذاری زمین طی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

صالحی امیر ادامه داد: در خصوص شهرهای بالایی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهرهای همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6096930

دیگر خبرها

  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • بارزانی وارد تهران شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور