Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در برگزاری پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته، گفت: موفقیت خوزستان در برگزاری پیاده‌روی اربعین حاصل تحربیات سال‌های گذشته بود البته روند تکامل کارها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خوزستان، قدرت‌الله دهقان در جلسه شورای اداری که امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه برگزار شد، ضمن تسلیت جانباختن جمعی از هموطنان در حادثه زلزله کرمانشاه اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین رخدادی است که در چند سال گذشته شرکت‌کنندگان در آن به طور مرتب افزایش پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازماندهی کشور ما در امور زیارتی مانند حج در میان کشورهای اسلامی کم‌نظیر است. بسیاری از زائران حج از کشورهای برخوردار و ثروتمند از سازماندهی خاص کشور ایران صحبت می‌کنند. در این سازماندهی‌ها امکانات رفاهی و رفت و آمد برای جمعیت بالایی برنامه‌ریزی می‌شود که این کار زمان بسیاری را می‌طلبد. 

وی افزود: در آذرماه سال ۹۲، حدود ۱۰ هزار نفر در پایانه مرزی چذابه مستقر شده بودند و قصد داشتند برای اربعین به کشور عراق بروند. وقتی با فرماندهان سپاه، ارتش و آیت‌الله جزایری به آن منطقه رفتیم، بی‌نظمی زیادی وجود داشت. در آن زمان زیرساخت لازم و جاده مناسب وجود نداشت، تکلیف گذرنامه‌ها مشخص نبود و وقتی زائران وارد کشور عراق می‌شدند، تکلیف آن‌ها با مرزبان عراقی نیز مشخص نبود. 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: اما سال بعد این جمعیت ۱۰ هزار نفری به حدود ۲۵۰ هزار نفر، سال بعد به ۶۰۰ هزار نفر و امسال به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیدند. کارهایی که امسال انجام شد، حاصل تجربه سال‌های گذشته بود. 

 
دهقان افزود: در گذشته برای رفتن به چذابه، جاده مناسبی وجود نداشت. اما می‌بینیم که اکنون برخی بخش‌های این جاده، چندبانده شده است. برخی از افراد برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تا مرز با ماشین شخصی خود می‌رفتند که برای این کار نیز ساخت پارکینگ‌ها در دستور کار ما قرار گرفت. البته روند تکاملی کارها همچنان ادامه دارد. 

 
وی خاطرنشان کرد: طرح جامع ساماندهی پیاده‌روی اربعین تدوین شده است و مواکب در سال آینده بر اساس این طرح ساماندهی می‌شوند. آبرسانی به مرز چذابه در کمتر از سه ماه یک کار فوق‌العاده بود. با این کار هم به جایگاه قدیمی مواکب، انشعاب آب اختصاص یافت و هم زمینه لازم برای آبرسانی مرتب به جایگاه بعدی که در طرح جامع در نظر گرفته شده است، فراهم شد. به واسطه این آبرسانی، حدود ۱۷ روستای اطراف نیز دارای آب شرب شدند. 

 
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان یادآور شد: در مرز شلمچه در سال ۹۳، حدود ۱۵ هزار نفر تحت فشار جمعیت فنس‌های مرز عراق را شکستند.  طی تلاش زیادی که صورت گرفت این افراد را برگرداندیم و به مرور زائران را برای اربعین به عراق اعزام کردیم. امروز استاندارد مرز شلمچه برای رفت و برگشت هشت هزار نفر است. یعنی چهار هزار نفر در طول روز می‌توانند خارج شده و چهار هزار نفر نیز می‌توانند بازگردند.

 
دهقان افزود: شرایط این پایانه در گذشته به صورتی بود که صدها کانتینر در شرایط نامناسبی قرار داشت. با حدود ۲۰ روز تلاش شبانه‌روزی این کانتینرها جمع‌آوری شد. در پایانه چذابه نیز کار کنترل روادیدها انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حرکت جمعیت، روان شد. 

 
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، مدارس یا دانشگاه‌های پیام نور را برای اسکان زائران تخلیه می‌کردیم زیرا ممکن بود نتوانند از مرز خارج شوند. اما امروز دیگر نیازی به زائرسرا نداریم. در ساماندهی پیاده‌روی اربعین، مدیران خوزستان همه پای کار بودند و هیچ مدیری اظهار ناتوانی نکرد. موفقیت به دست آمده در اجرای پیاده‌روی اربعین نتیجه زحمات همه دوستان است، که نتیجه آن تشویق مسئولان کشوری و ابراز رضایت مردم است. امیدوارم این نوع مدیریت‌ها در همه عرصه‌ها به عنوان یک برنامه برای پیشبرد کشور در نظر گرفته شود تا بر اساس آن عمل کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امروز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر با حضور شهردار همدان، رئیس شورای شهر همدان، اعضای شورا، فرمانده انتظامی شهرستان، اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.

همدان با شش خیابان اصلی به میدان مرکزی شهر (میدان امام) متصل می‌شد که خیابان‌های بوعلی و خیابان اکباتان در سال‌های گذشته به پیاده راه تبدیل شد و امروز نیز عملیات اجرایی پیاده‌راه شدن خیابان باباطاهر آغاز شد که این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر در 80 روز انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، کمک به نشاط و تندرستی شهروندان، کمک به جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، حل گره‌های ترافیکی مرکز شهر و کاهش آلودگی هوا را می‌توان از مهم ترین اهداف یا مزایای اجرای پیاده‌راه‌ها در همدان نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود