Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:21:25 GMT

فروش خودرو در جهان از سال ۲۰۴۰ افت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۷۹۳۷

فروش خودرو در جهان از سال ۲۰۴۰ افت می‌کند

یک پژوهش نشان داد فروش خودروها در جهان از سال ۲۰۴۰ میلادی رو به کاهش می‌گذارد اما رشد تقاضا برای نفت ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مؤسسه آی اچ اس در گزارشی اعلام کرد فروش جهانی خودروها در دو دهه آینده رو به کاهش خواهد گذاشت، زیرا مصرف کنندگان به استفاده از خدمات شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل روی می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه، تقاضای جهانی نفت به رشد خود ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، این مؤسسه همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۴۰ میلادی ۸۰ درصد از خودروهای فروخته شده در جهان همچنان از موتورهای مصرف کننده سوخت‌های هیدروکربنی استفاده می‌کنند.

فروش سالانه خودروها با مالکیت خصوصی در آمریکا، اروپا، چین و هند، در ۲۳ سال آینده به ۵۴ میلیون خودرو کاهش خواهد یافت. فروش سالانه خودروها در این مناطق اکنون ۶۷ میلیون خودرو است.

بر اساس برآورد آی اچ اس، خودروهای تمام برقی، در سال ۲۰۴۰ میلادی ۱۹ درصد از فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

دانیل یرگین، از مدیران آی اچ اس، اعلام کرد یکی از یافته‌های غیر منتظره این مؤسسه این بوده است که (با وجود کاهش خودروها) تقاضای نفت به جای کاهش، افزایش خواهد یافت. به گفته وی، خودروها تنها یک سوم از تقاضای جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهند.

مؤسسه آی اچ اس پیش بینی می‌کند تا سال ۲۰۴۰ میلادی لازم خواهد بود ۴۳ میلیون بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت در جهان افزوده شود، زیرا تقاضای آن بالا می‌رود و میدان‌های نفتی کنونی دچار افت طبیعی تولید می‌شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دستورانی افزود: طبق ارزیابی های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استانداردهای مصوب است و استفاده از مکمل های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نمی باشد.


وی گفت: بنا به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی در خصوص مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) و یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل ها تحت نظارت استاندارد نیست.


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو می شود، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)
  • سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین