Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@18:20:12 GMT

رویارویی مصر درباره اقدامات ضد سوری عربستان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۸۱۴۵

رویارویی مصر درباره اقدامات ضد سوری عربستان

مصر به طرح پیشنهادی عربستان و چند کشور دیگر در خصوص جنایتکار خواندن دولت سوریه رأی ممتنع داد.

خبرگزاری مهر: مصر به طرح پیشنهادی عربستان و چند کشور دیگر برای جنایتکار خواندن دولت سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل رأی ممتنع داد.

به گزارش «اسکای پرس»، مصر به طرح پیشنهادی عربستان و چند کشور دیگر در خصوص جنایتکار خواندن دولت سوریه رأی ممتنع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان، قطر، ایالات متحده، ژاپن و اوکراین طرحی را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده و طی آن دولت سوریه را به ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان از سال ۲۰۱۱ تا کنون متهم کرده بودند، این طرح که با عنوان «وضعیت حقوق بشر در جمهوری عربی سوریه» ارائه شده بود با موافقت نمایندگان ۱۰۸ کشور، مخالفت ۱۷ کشور و رأی ممتنع ۵۸ کشور از جمله مصر مواجه شد.

«محمد موسی» یکی از دیپلمات های مصری در نمایندگی دائمی این کشور در سازمان ملل اعلام کرد که این طرح سیاسی و نامتعادل بوده، به همین دلیل مصر رأی ممتنع داده است. این اولین بار نیست که قاهره از رأی دادن به طرح هایی که علیه دولت سوریه در سازمان ملل ارائه می شود، خودداری می کند.

در فوریه گذشته نمایندگان مصر از تأیید طرحی که به وسیله بریتانیا و فرانسه برای اعمال تحریم های نظامی علیه دولت سوریه و قرار دادن ۱۱ نفر از فرماندهان نظامی این کشور در فهرست سیاه ارائه شده بو،د خودداری کرد.

با توجه به اینکه عربستان یکی از اصلی ترین طراحان این پیشنهاد است، انتظار می رود که امتناع مصر از رأی دادن به این طرح خشم ریاض را که یکی از حامیان مالی اصلی قاهره به شمار می رود را برانگیزد.

کلمات کلیدی: مصر ، اقدامات ضد سوری ، عربستان پسندیدم 0نفر دیگر این مطلب را پسندیدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است

رسانه انگلیسی مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی اروپا به دولت‌های متبوع خود هشدار داده‌اند روسیه در تدارک اقدامات «خرابکارانه» و «خشن» در سراسر اروپاست.

به گزارش ایسنا، سازمان‌های اطلاعاتی غربی مدعی شدند روسیه آمادگی خود را برای بمب‌گذاری‌های مخفیانه، ایجاد حریق و آسیب به زیرساخت‌های اروپا در خاک اروپا چه به‌صورت مستقیم و چه از طریق نیروهای نیابتی‌اش افزایش داده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شد شواهدی که از سه کشور اروپایی به دست آورده نشان می‌دهد آنچه روسیه تدارک دیده نسبت به عملیات‌های ادعایی پیشین مسکو در اروپا به‌مراتب بزرگ‌تر است.

«توماس هالدنوانگ» رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان پیش‌تر در یک کنفرانس امنیتی مدعی شد: «طبق ارزیابی‌های ما، خطر خرابکاری‌های دولتی (روسیه) به‌مراتب بیشتر شده است.» او گفت توانایی روسیه برای اجرای عملیات در خاک اروپا افزایش یافته و این عملیات‌ها ظرفیت آسیب‌زایی فراوانی دارند.

این اظهارات چند روز پس از آن مطرح شد که پلیس آلمان مدعی شد دو فرد با ملیت دوگانه آلمانی-روسی را به اتهام توطئه برای اجرای عملیات خرابکارانه در پایگاه‌های نظامی و تدارکاتی ارتش آلمان بازداشت کرده است، افرادی که به گفته مقامات آلمانی از دولت روسیه دستور گرفته بودند.

چند هفته قبل هم دو مرد در انگلیس به اتهام به‌آتش‌کشیدن یک انبار حاوی کمک برای اوکراین بازداشت شدند و دادستان‌های انگلیسی مدعی شدند که این دو نفر برای دولت روسیه کار می‌کنند.

علاوه بر این، سرویس‌های امنیتی سوئد در حال انجام تحقیقات درباره چند مورد خروج پیاپی قطارها از ریل بوده و مدعی هستند در این موارد هم ممکن است پای روسیه در میان باشد.

«کر جایلز» عضو ارشد اندیشکده «چتم هاوس» با اشاره به موارد فوق‌الذکر و چند خرابکاری ادعایی دیگر، گفت: «واضح‌ترین نتیجه‌گیری این است که فعالیت‌های روسیه واقعاً تشدید شده است. (اما) نمی‌توان گفت که این به معنای افزایش سرمایه‌گذاری روس‌ها در این زمینه است، یا نشان‌دهنده کم‌دقتی نیروهای تحت امر روسیه است، یا حتی نمایانگر بهبود عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی غربی در شناسایی و متوقف کردن این افراد است. روی‌هم‌رفته، اتفاقات زیادی در جریان است.»

جایلز به فایننشال تایمز گفت گرچه شناسایی مقاصد روسیه از این اقدامات آسان نیست، اما اروپا باید بداند که این حملات حکم «قلق‌گیری» را دارند و مسکو از تمام توان خود استفاده نکرده است. او گفت: «روسیه از درس‌هایی که از این حملات می‌گیرد، وقتی استفاده خواهد کرد که بخواهد اروپا را واقعاً فلج کند. این حملات فعلاً تمرینی هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق