Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:31:42 GMT

پژوهش های موسیقی در حوزه سبک ها و چهره های ایران باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۰۸۶۴

پژوهش های موسیقی در حوزه سبک ها و چهره های ایران باشد

زنجان- نویسنده کتاب «هفت آوا» گفت: باید با انجام پژوهش در حوزه موسیقی ایران نسبت به معرفی چهرها و سبک های موسیقی ایران اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن سعیدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آئین رونمایی از کتاب«هفت آوا» در محل موسسه خیریه استاد رضا روزبه شهر زنجان، با اشاره به اینکه کشور ایران همواره دارای موزیسن های اثرگذار و مطرحی بوده است، افزود: باید برای شناساندن چهرهای موسیقی ایران و سبک و شیوه موسیقی این افراد برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید بستر و ساختارها برای توسعه حوزه موسیقی فراهم شود و این امر نیازمند برنامه ریزی هدفمند و کارشناسی شده است، ادامه داد: باید با انجام پژوهش های جدی و عمیق در حوزه موسیقی ایران، نسبت به معرفی چهرها و سبک های موسیقی ایران اقدام شود.

نویسنده کتاب «هفت آوا» خواستار توجه و ورود بیشتر صداوسیما به حوزه موسیقی شد و گفت: صداوسیما می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در گرایش مردم به موسیقی ایفا کند.

سعیدی افزود: متأسفانه صداوسیما آنچنان که باید برای موسیقی‌های ارزشمند بها و ارزش قائل نیست که در صورت رفع این مشکل گرایش مردم به سمت موسیقی ارزشمند و فاخر مطلوب می‌شود.

عضو هئیت امنای موسسه خیریه استاد روزبه با بیان اینکه ارشاد اسلامی نقش تعیین کننده ای در توسعه موسیقی و گسترش  آن در جامعه دارد، گفت: ادارات ارشاد استان ها می توانند در زمینه توسعه موسیقی و پرداختن به این حوزه فعال تر باشند که خوشبختانه در استان زنجان این نقش از سوی اداره ارشاد خوب اعمال شده است.

سعیدی با بیان اینکه کتاب هفت آوا مجموعه مقالاتی است که بین سال‌های ۷۰ تا ۷۲ در فصلنامه آوا در آلمان به چاپ رسید، گفت: در این کتاب زندگی‌نامه بزرگان موسیقی، از میرزا اباعبدالله که به ابوالموسیقی مشهور است تا موسیقدان های عصر حاضر در این کتاب در قالب پژوهش معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه چاپ اول کتاب «هفت آوا» در چهارصد تیراژ منتشر شده است، گفت: این کتاب در حال حاضر به چاپ دوم خود رسیده است و امیدوارم که بتوانم این زندگی نامه‌ها را به صورت پژوهشی ادامه بدهم و در نهایت به صورت یک دایرة‌المعارف گرد بیاید و مورد استفاده موزیسین‌ها قرار گیرد.

نویسنده کتاب هفت آوا با بیان اینکه علاوه بر مقالات و گزارش‌های بنده در این کتاب، دو مقاله نیز از استاد شجریان در این کتاب نقل شده است که برای نخستین بار در این کتاب به چاپ رسیده است، گفت: یکی از این دو مقاله در قالب مصاحبه‌ای است که با استاد شجریان داشتم و همچنین یک مقاله نیز استاد شجریان نوشته‌اند که در کتاب هفت آوا  چاپ شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه در این سال‌ها با پژوهش‌های موسیقی و تاریخ آن آشنایی پیدا کرده است، گفت: پژوهش‌های موسیقی با پژوهش‌های دیگر به خصوص پژوهش‌های تاریخی هیچ تفاوتی ندارد و با مطالعه گذشته و استفاده از منابع متعدد و کتاب‌های مختلف و کسانی که اهل فن هستند می‌توان به اطلاعات دست پیدا کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است