Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-شخصیت‌ها اقلیم کردستان از نیچروان بارزانی نخست وزیر این اقلیم و معاونش خواستند که از پست‌های خود استعفا دهند. به نقل از سومریه نیوز، در بیانیه‌ای که از سوی 109 شخصیت سیاسی،‌ پارلمانی،‌ آکادمیک و رسانه‌ای کرد امضاء شده،‌ آمده است: همه‌پرسی که در 25 سپتامبر گذشته در اقلیم کردستان صورت گرفت، فاجعه بزرگی را برای مردم ما رقم زد و در پی آن مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت و از منصبش استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که این بیانیه را امضاء کرده‌اند از نیچروان بارزانی و قباد طالبانی معاون وی نیز خواستند تا مسئولیت خود را در همه‌پرسی بر عهده گرفته و از پست‌هایشان استعفا دهند.

آن‌ها اعلام کرده‌اند که نخست وزیر اقلیم کردستان و معاونش مسئول نابسامانی اوضاع و بحران‌ها در اقلیم کردستان پیش از اجرای همه‌پرسی بودند که از جمله این بحران‌ها مشکل حقوق‌ها و توقف فعالیت پارلمان و فروپاشی وضعیت اقتصادی و کم بودن خدمات ارائه برق و سوخت طی 26 سال گذشته است.

آن‌ها همچنین خواهان تشکیل دولت تکنوکرات مستقل موقت برای اداره اقلیم کردستان طی دوره زمانی 6 تا 8 ماه شدند.

کسانی که این بیانیه را امضاء کردند تصریح نمودند که ماموریت‌های دولت موقت در نظارت بر انجام گفت‌وگو با بغداد و عادی سازی اوضاع و آمادگی برای برگزاری انتخابات سالم در اقلیم کردستان خلاصه می‌شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ نیگه دار!
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود