Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان ‌شمالی گفت: 11 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش این استان ابلاغ شده است.

علی‌اکبر صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار از منابع ملی به اجرای طرح های هادی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قرار است با این میزان اعتبار، اجرای طرح هادی در روستاهای روئین، درکش، اسطرخی، زوارم، گرماب و بام سرعت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قرار است اعتبار خوبی از منابع استانی نیز به این طرح ها اختصاص یابد.
صابری گفت: طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش به صورت خاص اجرایی می شود و رویکرد ما این است که بافت تاریخی و سنتی روستا صیانت و حافاظت شود.
وی افزد: یکی از نگرانی ها و دغدغه های ما، ساخت منازل مسکونی در روستاهای هدف گردشگری با الگوهای معماری شهرها است و متاسفانه اکنون بعضا شاهد بلند مرتبه سازی در این روستاها هستیم که بافت قدیمی و سنتی را در معرض آسیب و تهدید قرار داده است.
وی با بیان اینکه در این باره مشوق هایی در نظر گرفته شده است گفت: تسهیلاتی برای اجرای نمای ساختمان ها مطابق با الگوی روستا به متقاضیان پرداخت می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان ‌شمالی تاکید کرد: تلاش این است که روستای هدف گردشگری مطابق با الگوی سنتی و قدیمی خود توسعه یابد.
اکنون 22 روستای این استان در لیست روستاهای هدف گردشگری و بافت باارزش قرار دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که حدود 48 درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر

زمین اسکیت به نام شهید ولی الله پارسا و زمین تنیس به نام شهید سید رضی موسوی نامگذاری شده اند .

شهردار مهدیشهر گفت زمین اسکیت پارک آبشار با مساحت ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به همت شهرداری مهدیشهر تا پایان فصل تابستان افتتاح می‌شود

علیرضا شربتدار گفت : زمین تنیس پارک مهرگان هم با مشارکت هیات تنیس استان و بخش خصوصی و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر