Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: در حال حاضر به صورت گسترده در کشور از محصولات تراریخته وارداتی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی، امروز (25 آبان) در نشست خبری گفت: چشم انداز بخش کشاورزی همان چشم اندازی است که در برنامه ششم است و ما هم از آن پیروی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر استفاده از سرمایه، تکنولوژی و دانش فنی، افزود: برنامه ششم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است و برای رسیدن به آن باید ابزارهای متنوعی را بکار بگیریم.

 

زند با اشاره به استفاده از کارشناسان و مروجان پهنه در عرصه های کشاورزی، اظهار کرد: در ده استان دوره های بلندمدت دو ماهه در عرصه طراحی شده و تا اخر امسال همه استان ها درگیر می شوند.

 

وی گفت: برنامه ای برای افزایش تعداد مروجان نداریم  اما شاید در برخی از استان ها تعداد اندکی استفاده شود. استفاده از ظرفیت ارتقا سطح دانش و ارتباط بیشتر با مراکز تحقیقاتی برنامه از جمله موضوعات مهم در حال پیگیری است.

 

زند با بیان اینکه تحقیقات موتور محرک بخش کشاورزی است، عنوان کرد: سالانه 130 تا 150 دستاورد جدید در این سازمان داریم و  25 تا 30 رقم جدید سالانه در حوزه زراعی و باغی معرفی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور به طور گسترده از محصولات تراریخته استفاده می شود، گفت: در حال حاضر محصولات تراریخته را وارد و مصرف می کنیم، عمده روغن و خوراک دام، محصولات پروبیوتیک و واکسن های نوترکیب و دیگر محصولات تراریخته از این دست است.

 

زند یادآور شد: در زمینه تحقیقات بر روی محصولات تراریخته در حوزه دام و برخی محصولات زراعی هم بطور گسترده  کارهایی انجام شده ومحصولاتی هم تهیه کردیم.

 

وی با بیان اینکه موضوع تراریخته درگیر موضوعات سیاسی شده است، عنوان کرد: دو دیدگاه در کشور وجود دارد، یک نظر این است که اگر وارد و استفاده می کنیم نباید کشت کنیم و نظر دیگر این است در داخل کشور نیز محصولات تراریخته را تولید کنیم. معتقدیم اگر قرار است با این شدت اینگونه محصولات را وارد کنیم، وقتی توان تولید را هم داریم، در صورتیکه ارزیابی خطر شوند مانعی برای کشت نخواهند داشت.

 

زند افزود: کمیته ای در وزارتخانه تشکیل شده تا محصولی که قرار است تولید شود ارزیابی خطر صورت بگیرد اما تاکنون محصولی رسما معرفی نشده است ولی اگر مجوزی گرفته شود کمک می کند میزان واردات کاهش پیدا کند.

 

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد