Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:55:58 GMT

سردار عبداللهی: آماده بازسازی مناطق زلزله‌زده هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۵۳۷۲

سردار عبداللهی: آماده بازسازی مناطق زلزله‌زده هستیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد، آمادگی کامل داریم پس از آواربرداری، فوری بازسازی مناطق خسارت‌دیده در زلزله غرب کشور را آغاز کنیم.

خبرگزاری فارس: ‌به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی ‌با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت‌دیده بیان کرد: در حادثه زلزله غرب کشور برخی روستاها 100 درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود 15 هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار عبداللهی با بیان اینکه با تمهیدات لازم مشکل آب مصرفی نیز رفع شده است، افزود: 10 کامیون از سوی قرارگاه اقلام مورد نیاز مردم از قبیل چادر، پتو و لوازم مصرفی را بارگیری و بین مردم تقسیم کردند.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات مربوط به روستاها بوده که حوزه تقسیم‌بندی ما است، آواربرداری‌ها شروع شده و مشکل خاصی در تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات نداریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) با تأکید بر اینکه 500 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قبیل بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی از سوی این قرارگاه به مناطق مختلف زلزله‌زده اعزام شد، اظهار داشت: حدود 30 دستگاه آمبولانس نیز در مناطق مختلف حضور داشته و از لحاظ ماشین‌آلات مهندسی هیچ مشکلی نداریم و قرارگاه سازندگی پوشش لازم را صورت می‌دهد.

‌وی افزود: بیش از 160 روستای بزرگ وجود دارد که برخی از روستاها بیش از 160 خانوار در آنها مستقر هستند که برخی از آنها حدود 80 درصد تخریب شده است.

سردار عبداللهی‌ گفت: همچنین ضروری است دولت هم ‌با سرعت بالا، زمان‌بندی کوتاه و تزریق منابع مالی و گسیل نیروی اجرایی به بازسازی مناطق بپردازد.

بنابراین گزارش در پی وقوع زلزله یکشنبه‌شب در استان‌های کرمانشاه و ایلام، حدود 2000 نفر نیروی انسانی و 500 دستگاه از انواع ماشین‌آلات کارگاه‌های مستقر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این استان‌ها در همان ساعات اولیه برای امدادرسانی و آواربرداری و بازکردن راه های مواصلاتی عازم مناطق حادثه‌دیده شدند.

ارسال 3 هزار تخته چادر، 5 هزار تخته پتو، 15 هزار تن و 250 هزار آب معدنی به روستاهای حادثه‌دیده از جمله اقدامات قرارگاه در راستای کمک به زلزله‌زدگان است.

کلمات کلیدی: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، مناطق زلزله زده ، سردار عبدالهی پسندیدم 0نفر دیگر این مطلب را پسندیدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده