Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - با اعلام مسئولان شرکت های آب و فاضلاب شهری و توزیع برق کرمانشاه، حدود 95 درصد از آب و برق مناطق زلزله زده استان وصل شده و آنگونه که شرکت گاز اعلام کرده تنها مشکل شهر سرپل ذهاب باقی مانده و باقی مناطق از لحاظ گاز مشکلی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب استان کرمانشاه که تاکنون 432 کشته و 9388 هزار مصدوم به جا گذشته علاوه بر تخریب منازل مسکونی، باعث وارد آمدن خساراتی به تاسیسات زیرساختی شهرستان های مختلف استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در لحظات و ساعات اولیه وقوع زمین لرزه مهیب کرمانشاه، بسیاری از زیرساخت ها دچار مشکل و آسیب شد که البته در ادامه با تلاش مسئولان مشکلات تا حد زیادی رفع شده است.

**وصل آخرین مناطق زلزله زده تا پایان امروز
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان های زلزله زده مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، دالاهو و ... مشکل قطعی برق رفع شده، افزود: تنها جزئیات محدودی مانند ایراد در کنتور برق منازل باقی مانده که امروز رفع می شود.
علی مراد مرادی مجد افزود: برق اصلی این شهرها هم اکنون هیچ ایرادی ندارد و شبانه نیز معابر آن ها کاملا روشن است.
وی تصریح کرد: تنها در برخی از روستاهای سرپل ذهاب و همچنین دشت ذهاب که شدت حادثه بیشتر بوده همچنان تلاش برای وصل شدن برق ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با این حال این اطمینان خاطر را به هم استانی های زلزله زده در این مناطق می دهیم که حداکثر تا امشب برق آن ها وصل خواهد شد.
مرادی مجد یادآوری کرد: کارشناسان شرکت توزیع برق استان در مناطق زلزله زده حضور دارند و ساکنین این مناطق می توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

**مشکل آب تمامی مناطق زلزله زده به جز گیلانغرب رفع شده است
علی حسین مرادی مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از رفع مشکل آب تمامی مناطق زلزله زده به جز شهرستان گیلانغرب خبر داد.
وی بیان کرد: البته همکاران ما در شهرستان گیلانغرب حضور دارند و نهایتا تا صبح فردا مشکل آب شرب این منطقه مرتفع و آب وارد مدار خواهد شد.
مرادی ادامه داد: به دنبال وقوع زلزله مهیبی که در استان رخ داد، به جز شهرستان های سنقر، کنگاور و صحنه، زیرساخت مربوط به آب بقیه نقاط استان دچار مشکل شد که البته بیشترین آن نیز در سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، هرسین، تازه آباد و دالاهو به چشم آمد.
مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه افزود: از روز گذشته آب شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین و 15 روستای این مناطق وصل شد و مشکلی از این بابت ندارند.
وی همچنین از رفع کدورت آب شهرستان هرسین نیز خبر داد و گفت: در چند روز اخیر آب این شهرستان به خاطر کدورت از مدار خارج شده بود اما از شب گذشته با رفع مشکل، مردم توانستند از آب شرب سالم استفاده کنند.
مرادی یادآور شد: به خاطر زمین لرزه شدید یکشنبه شب بالغ بر 50 درصد از لوله های انشعاب آب شکسته و شبکه های داخلی نیز آسیب دیده بودند.
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه افزود: هم اکنون با 47 دستگاه تانکر سیار مشغول آبرسانی به زلزله زدگان هستیم و تا روز گذشته نیز بیش از یک میلیون و 500 هزار بطری آب بسته بندی شده میان افراد توزیع شده است.
وی همچنین در خصوص ازگله نیز گفت: این منطقه زیرنظر شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد اما با این حال حدود 6 تانکر خود را در اختیار این شرکت قرار دادیم تا میان آسیب دیدگان آب توزیع کند.

**مشکل گاز شهرهای قصرشیرین، ثلاث باباجانی و جوانرود رفع شده است
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز از رفع شدن مشکل گاز شهرهای قصرشیرین، ثلاث باباجانی و جوانرود خبر داد و گفت: تلاش برای رفع مشکل گاز شهرستان سرپل ذهاب همچنان ادامه دارد.
سیروس شهبازی با بیان اینکه 10 اکیپ شرکت گاز در حال تست شبکه هستند، یادآوری کرد: با وجودیکه شبکه اصلی گاز سرپل ذهاب آسیب جدی ندیده است اما بسیاری از علمک ها دچار تخریب کامل شده اند.
وی گفت: تا زمانی که وضعیت ساختمان های تخریب شده مشخص نشود نمی توان گاز را وصل کرد و پس از آن نیز ابتدا ایمنی منازل سنجیده می شود تا در صورت رفع تمامی نواقص گاز وصل شود.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده که می توان به تخریب کلی و جزیی بیش از 31 هزار واحد اشاره کرد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است