Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: با وجود تحصیل هزاران طلبه در استان قم، کمبود ائمه جماعت و قضات در کشور وجود دارد که دراین رابطه باید اقدامی از سوی اوقاف صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت هفته وقف از 25 آبان ماه تا چهارم آذرماه اظهار داشت: طبق درخواست های صورت گرفته، طلبه ها شرایط ائمه جماعت و قاضی را ندارند تا به سایر استان ها اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازمان اوقاف امور خیریه مراکزی برای تربیت علمایی درحوزه قضات، ائمه جماعت و اجرای مبانی قرآن و احکام اسلام را راه اندازی کند و این امر نیاز به سرمایه گذاری بسیاری دارد.
وی با بیان این که مردم احترام ویژه ای برای علما قائل هستند گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی اگر علما وارد میدان نمی شدند مردم اقدامی نمی کردند چرا که مردم به رفتار و کردار علما توجه ویژه ای دارند.
آیت الله نوری همدانی، ادامه داد: خدمات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی علما در سازمان اوقاف و امور خیریه خدمت به بندگان است.
وی ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در امامزادگان را تاثیر گذار دانست و گفت: نورانیت اخبار امامان معصوم(ع) در این نوع مکان ها توجه مردم را به خویش جلب می کند.
وی خاطرنشان کرد: در اصول کافی به صفات علما از جمله بصیرت و آگاه بودن به وضعیت جامعه تاکید شده است چرا که انسانی که بی فکر و بی بصیرت باشد اموال را به نابودی می کشاند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات سبحانی، علوی گرگانی و جوادی آملی از مراجع تقلید و یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • ملا هبت‌الله: جهان کفر برای جدایی دین از سیاست تلاش می‌کند
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟