Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر خارجه فرانسه کنفرانس خبری با همتای عربستانی خود برگزار کرد.
 
به گزارش خرداد از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: با عربستان درمورد ثبات در لبنان اجماع نظر یافتیم.
 
وی درخصوص بازگشت سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان به فرانسه نیز گفت: از حریری و خانواده‌اش برای سفر به فرانسه دعوت شده است و در فرانسه از وی به عنوان دوست کشور ما استقبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
لودریان همچنین خاطرنشان کرد: زمان آغاز روندی برای مقدمه چینی سیاسی در سوریه فرارسیده است.
 
در همین حال، عادل الجبیر مدعی شد: حریری بنا به اراده خود در عربستان است و تصمیم بازگشت او به دست خودش گرفته می‌شود. او هر زمان که بخواهد می‌تواند لبنان را ترک کند.
 
وزیر خارجه عربستان گفت، اتهام‌هایی علیه عربستان مبنی بر اینکه حریری را بازداشت کرده است، صحت ندارد.
 
وی در راستای ادامه فرافکنی‌ها درخصوص مسئولیت عربستان در لبنان مدعی شد: بحران اصلی در لبنان مربوط به حزب الله است. با حضور حزب الله، این سیاست‌های کنونی در لبنان ادامه خواهد داشت.
 
الجبیر که کشورش نخست وزیر قانونی لبنان را وادار به استعفا از منصبش کرده است، مدعی شد: حزب الله در مسیر روند سیاسی در لبنان مانع تراشی می‌کند.
 
وزیر خارجه سعودی تاکید کرد: ما موضع فرانسه را که مخالف هدف قرار گرفتن ریاض با موشک حوثی‌ها است، می‌ستاییم.
 
پیشتر ژان ایو لودریان اعلام کرد که سعد حریری دعوت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای رفتن به این کشور را پذیرفته است. برچسب ها: تصمیم گیری ، وضعیت حریری ، کنفرانس خبری ، الجبیر و لودریان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت