Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سخنانی مقابل تعدادی از گروه‌های ملی عربی، گفت: اگر ناسیونالیسم و عربی‌گرایی این است،‌ پس ما آن را نمی‌خواهیم. آن‌ها عرب هستند. ما نمی‌خواهیم که عرب باشیم.

ایران آنلاین / رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: مداخله کشورهای عربی و اتحادیه عرب در امور برخی از کشورهایی که شاهد بحران‌هایی شده‌اند،‌ در تخریب این کشورها نقش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار اسد، در سخنانی مقابل تعدادی از گروه‌های ملی عربی، گفت: اگر ناسیونالیسم و عربی‌گرایی این است،‌ پس ما آن را نمی‌خواهیم. آن‌ها عرب هستند. ما نمی‌خواهیم که عرب باشیم.

وی افزود: عامل دیگری که بر فعالیت ناسیونالیستی تاثیر گذاشته و عاملی که مرتبط با شرایط سیاسی در جهان است که نتیجه عملکرد سیاسی بد کشورهای عربی و ضدیت داشتنش با منافع ملت‌های عربی بود.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: قبل از وقوع جنگ این مساله آشکار نشده بود، اما با آغاز رخدادها این امر قویا نمود پیدا کرد. بویژه زمانی که گروهی از کشورهای عربی به همراه اتحادیه عرب از مداخله در لیبی و منهدم کردن آن حمایت کردند.

وی افزود: پس از آن همین کشورها و همین اتحادیه عرب به ایفای همان نقش در قبال سوریه پرداختند، اما شرایط سیاسی تغییر کرده بود و آن‌ها کاملا نتوانستند در سوریه موفق شوند و علاوه بر آن،‌ امور نیز در سوریه تغییر کرده بود.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: همانطور که واکنش‌ها در قبال مسائل عربی همچون مساله فلسطین در نتیجه خیانتی بود که برخی از فلسطینی‌ها به ملت‌ها و کشورهای عربی کردند. کشورهایی که به آنها جا داده بودند و از آن ها حمایت کردند و بهای حمایت از فلسطینی‌ها را پرداختند واکنش این کشورها این شد که مساله فلسطین به جهنم برود و این امر نشانگر ناپخته بودن وابستگی تعدادی از افرادی است که متعلق به ناسیونالیسم عربی هستند.

اسد افزود: این که توطئه‌ای علیه ما صورت بگیرد، به این معنی نیست که ما تسلیم می‌شویم و فرار می‌کنیم و پرچم را به آن‌ها می‌دهیم. آن‌ها هیچ ارتباطی نه به عربی‌گرایی و نه به دین و نه به جوامع این منطقه ندارند. این که احساس وابسته بودن به ناسیونالیسم عربی نکنیم، به نفع هیچ کس نیست چرا که آن دو دستگی‌هایی که در حال حاضر از آن رنج می‌بریم به دلیل نبود احساسات ناسیونالیستی است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام اصغر عسکری گفت: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم؛ لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.
وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد؛ لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور کردم.
او اظهار داشت: همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.
وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم؛ لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کردم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.
عسکری افزود: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌تر‌ها است.
وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل (ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم.
او توضیح داد: هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام؛ مردم چه گناهی کرده اند که فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید؛ یکی از مخاطبان حرف آقاخودمان هستیم.
عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند، اما قضیه لو رفت.
او گفت: پس از اصرار و پافشاری مردم، بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم؛ از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد