Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:53:41 GMT

معاون وزیر کار: مسأله بیکاری با وام حل نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۷۴۳۱

معاون وزیر کار: مسأله بیکاری با وام حل نمی شود

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با این وجود از ابتدای سال جاری تاکنون حدود600 هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی در کشور پرداخت شده است.
وی افزود: در برنامه‌های اول تا پنجم توسعه کشور اشتغال وجود نداشت اما برای برنامه ششمتوسعه سیاست اشتغال و سند ملی اشتغال مبتنی بر شایستگی برای نخستین بار تهیه وتدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال 1345تاکنون نمودار اشتغال کشور روندی واگرا داشته و اهداف و برنامه‌های مورد نظر در زمینهکاهش نرخ بیکاری چندان تحقق نیافته است.
منصوری عنوان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد بحث اشتغال شده و مشکل بیکاری را حل کند بلکه لازم است بخش خصوصی نیز با جدیت بیشتری وارد عرصه شود.
وی ابراز داشت: آموزش‌های ارائه شده در بخش تحصیلات دانشگاهی به ویژه در حوزه صنعت متناسب با نیازهای بازار کار در کشور نیست.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مجوزمحور بوده و به تمامی افراد متقاضی بدون در نظر گرفتن نیازهای بازار کار و یا میزان تقاضا مجوز داده می‌شود.
منصوری اظهار داشت: باید رشته های دارای اشتغالزایی بالا در کشور بررسی و برای توسعه روزافزون آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم انجام شود.
وی افزود: در برنامه اشتغال فراگیر برای طرح کارورزی که یکی از زیرمجموعه های آن است 200 هزار میلیارد ریال با یارانه 2 تا 7 درصد تعریف شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با وجود گذشت 6 ماه از آغاز طرح کارورزی در کشور تاکنون مبلغی توسط سازمان برنامه و بودجه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت نشده است.
منصوری عنوان کرد: یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی در کشور برای سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی و با نرخ سود صفر درصد مصوب شده است.
وی ابراز داشت: بانک‌های عامل نیز موظف به جذب 50 تا 60 هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی با نرخ سود 6 درصد برای توسعه اشتغال روستایی هستند.
منصوری گفت: ایجاد اشتغال در روستاها باید منجر به توسعه این مناطق شده و میزان مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش دهد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در یکی از آخرین دیدارها و رایزنی های خود در بانجول و در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی با مامادو تانگارا وزیر امور خارجه گامبیا دیدار و‌ گفتگو کرد.

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزهامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

امیرعبداللهیان با اشاره به ابلاغ سلام‌های دکتر رئیسی به همتای گامبیایی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران اسلامی،  برگزاری و‌ مدیریت موفق اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به همتای خود و دولت و‌ مردم گامبیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیداری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

وزیر خارجه گامبیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، به‌خاطرات خوب خود از سفرش به تهران و اصفهان و مشاهده ظرفیت های گسترده ایران در عرصه های مختلف علم و فناوری و دانشگاهی اشاره و تاکید کرد ما ایرانیان را به شجاعت شان می شناسیم.

وی ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور و مشارکت فعال کشورمان در اجلاس بانجول تاکید کرد: ما خواستار دوستی و همکاری با کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران هستیم.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی نیز در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

 امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو 2024 تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد