Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:52:18 GMT

۸۰۷ مورد نیت وقف در سراسر کشور شناسایی‌شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۷۵۳۹

۸۰۷ مورد نیت وقف در سراسر کشور شناسایی‌شد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به شناسایی ۸۰۷ مورد نیت وقف در سراسر کشور گفت: در طول انقلاب اسلامی شفافیت خوبی در حوزه موقوفات را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله یزدی شناسایی 8 هزار بقعه متبرکه در کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر با عنایت به توجه حضور روحانیون در بقاع متبرکه، در 1300 بقعه نماز جماعت با حضور روحانیون برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور روحانیون مؤمن و متعهد در غرفه‌های مختلف مشاوره در قالب خیمه‌های معرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور آن‌ها در این خیمه‌ها با استقبال گسترده مردمی روبرو بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر لزوم ساماندهی امور مالی آستان مقدس امامزادگان تصریح کرد: این امر در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شده و برای انجام آن سامانه جامعه طراحی و پیاده شده است.

محمدی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور تربیت شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال 95، بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر حافظ قرآن از یک جزء تا حفظ کامل تربیت‌شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی 807 مورد نیت وقف در سراسر کشور گفت: در بخش‌هایی من‌جمله ازدواج، اشتغال و امور قرآنی با خلأ نیت‌ها و مصرف موقوفات مواجه هستیم این مشکلات احصا شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به احصا و اسکن 570 هزار وقف نامه ابراز کرد: در طول انقلاب اسلامی شفافیت خوبی در حوزه موقوفات را شاهد بوده‌ایم.

محمدی شناسایی و ساماندهی رقبه های مهجور و متروک مانده را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر این اساس حتی املاک وقفی که در تصرف دستگاه‌های حکومتی و دولتی بوده هم موردبررسی قرار گرفته‌اند و اقدامات قانونی لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف برای جلوگیری از تصرفات صورت گرفته در مورد برخی املاک مربوط به بقاع متبرکه اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خضری افزود: این آزمون دردو نوبت صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ششم و جمعه صبح هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

او اضافه کرد: دراین آزمون ۳ هزارو ۱۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد شرکت کننده ۶۴ درصد خانم و۳۶درصد آقا هستند.

خضری گفت: داوطلبان رشته ریاضی وانسانی نوبت صبح و داوطلبان رشته های هنر و زبان نوبت عصر روز پنجشنبه و داوطلبان رشته تجربی جمعه صبح هفتم اردیبهشت آزمون خواهند داد.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • رقابت بیش از ۴۰۰ داوطلب آزمون سراسری در بوانات
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد