Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه را لرزاند». خبر کوتاه بود و دردناک. حادثه در چند لحظه اتفاق افتاد، اما عمق خرابی‌های ناشی از آن به حدی بود که عزمی بزرگ می‌طلبید تا اندکی از اندوه و مصیبت بازماندگان حادثه، بکاهد؛ عزمی که لازم بود همه پای کار بیایند، از دولت، سپاه، بسیج و مردم گرفته تا حتی تهیه اقلام توسط خوابگاه‌های کوچک دانشجویی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان دانشجویان و گروه‌های جهادی دانشجویی، جزء اولین نفرهایی بودند که خود را به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه رساندند و از همان ساعات اولیه، کار امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان را آغاز کردند و این در حالی است که تعداد زیادی از این دانشجویان تا روزهای گذشته در مراسم اربعین و در موکب‌های دانشجوی مشغول خدمت به زوار مسیر نجف به کربلا بودند.به گزارش خبرگزاری بین‌المللیقرآن (ایکنا)، در آغازین ساعات وقوع حادثه، دانشگاه‌های شهر تهران و سایر نقاط کشور، با صدور بیانیه‌های مختلف و راه‌اندازی کمپین‌های دانشجویی در فضای مجازی، ضمن ابراز همدردی با مردم استان کرمانشاه، با اعلام اقلام مورد نیاز مردم زلزله‌زده کرمانشاه، از دانشجویان، کارکنان و تشکل‌های دانشجویی برای ارسال کمک‌های مختلف نقدی و غیرنقدی، یاری طلبیدند. از اعزام گروه‌های امدادرسان هلال‌احمر دانشجویی و ارسال اقلام موردنیاز مردم، تا اعزام تیم درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی اعزام تیم روانشناسی از دانشگاه‌های مختلف، همه برای خدمت‌رسانی اعزام شدند و جهادگران و دانشجویان سراسر کشور فارغ از هرگونه جناح‌بندی، در اولین فرصت به یاری زلزله‌زدگان شتافتند. در ادامه گزارش بخشی از فعالیت‌های دانشگاهیان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه در این ایام را می‌خوانید؛
جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غيرنقدی اعضای جهاد دانشگاهی به زلزله زدگان
ستاد ساماندهی کمک‌های جهادگران به زلزله‌زدگان غرب کشور عصر دیروز با اعلام فراخوان جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غيرنقدی اعضای این نهاد به زلزله‌زدگان اعلام کرد: به آگاهی کلیه اعضای محترم جهاد دانشگاهی در سراسر کشور می‌رساند بنا بر مصوبه اخير ستاد ساماندهی کمک‌های جهاد دانشگاهی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، به منظور تسهيل و سرعت بخشيدن به ارسال کمک‌های نقدی و غيرنقدی به اين مناطق، به این وسيله تدابير انديشيده شده در اين خصوص به شرح ذيل اعلام می‌شود.
1-    کمک‌های نقدی از طریق:
الف) شماره حساب 0110965265001 سيبا – نزد بانک ملی شعبه فخررازی– به نام دفترمرکزی جهاد دانشگاهی
ب) شماره حساب 1804047200 نزد بانک تجارت شعبه شهيد بهشتی به نام جهاد دانشگاهی کرمانشاه
ج) شماره کارت شتاب 5859837001648373 بانک تجارت شعبه شهيد بهشتی به نام جهاد دانشگاهی کرمانشاه
د) شماره حساب 6336065375 نزد بانک ملت شعبه 22 بهمن به نام جهاد دانشگاهی کرمانشاه
هـ) اختصاص داوطلبانه بخشی از حقوق اعضای محترم از طريق پُر کردن فرم مخصوص که در اختيار روابط‌ عمومی‌های واحدهای سازمانی اين نهاد قرار داده شده است و تحويل آن به امور مالی واحد مربوطه در سراسر کشور
2-    کمک‌های غيرنقدی شامل آب معدنی، چادر، پتو، مواد غذايی کنسروی و نيز برنج و روغن از طريق:
الف) ویژه واحدهای سازمانی مستقر در تهران: ارسال اقلام مورد اشاره حداکثر تا تاريخ 30 آبان‌ماه جاری به ساختمان دفترمرکزی جهاد دانشگاهی به نشانی: تهران، ميدان انقلاب اسلامی، خيابان انقلاب اسلامی، بين خ فخررازی و 12 فروردين، پلاک 1270 – ساختمان دفترمرکزی جهاد دانشگاهی
ب) ویژه واحدهای سازمانی مستقر در سایر استان‌ها: ارسال اقلام موردنياز حداکثر تا تاريخ 30 آبان‌ماه جاری به ساختمان سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه پس از هماهنگی و تماس با شماره تلفن‌های 09187561702 (خانم شاکری)  يا 09183380014 (آقای بادکو) يا  08338239287 (داخلی 102) و 08331031 (داخلی 102)

فراخوان کمک دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به زلزله زدگان کرمانشاه
دانشگاه فنی و حرفه‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای در راستای کمک به هموطنان زلزله‌زده، اعلام کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، ستاد بحران استان کرمانشاه را به ریاست رئیس این دانشگاه تشکیل داد و بر این اساس، دانشگاه فنی و‌ حرفه‌ای کرمانشاه به آدرس: کرمانشاه، خیابان شهید جعفری (کسری)، آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره ۱ پسران کرمانشاه را به عنوان ستاد مرکزی کمک به زلزله زدگان به منظور جمع‌آور‌ی کمک‌های غیرنقدی تعیین کرده، همچنین به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی، شماره حساب هدایای دانشگاه فنی و حرفه‌ای به شماره ۲۱۴۱۲۲۹۶۰ بانک ملی ایران و به شماره شبای  IR04180000000000214122960  جهت واریز را در این اطلاعیه اعلام کرده است.
لیست نیازهای اعلام شده توسط این دانشگاه شامل این موارد است: پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر صحرایی، کنسرو و خشکبار و آب معدنی، لوازم بهداشتی، شیر خشک، پوشک نوزادان، چراغ قوه، فلاکس چایی، پوشاک گرم (شال گردن،جوراب ضخیم، کلاه،دستکش ...)، آب معدنی و هدایا و اسباب بازی برای کودکان آسیب دیده، جهت التیام زخم‌های روحی آنان. آقایان کیهانی با شماره تماس ۰۹۱۰۸۰۱۱۶۲۴ و مرتضوی با شماره تماس ۰۹۱۲۴۶۳۸۰۵۵ جهت پاسخگویی و انجام هر گونه هماهنگی معرفی می‌شوند.اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و روانشناسی دانشگاه آزاد
محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار پیامی اعلام کرده: خبر تاسف‌بار زلزله استان‌های غرب کشور و جان باختن و مصدومیت تعداد کثیری از هموطنان عزیز مایه تاسف و تاثر فراوان شد. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار استان‌های زلزله‌زده و درخواست غفران واسع برای درگذشتگان و صبر جمیل برای بازماندگان به استحضار می‌رساند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش مصدومان زلزله اعلام آمادگی می‌کند. برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان، تیم‌های پزشکی و درمانی دانشگاه به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. همچنین تیم روانشناسی حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شد.
اعزام 30 دانشجوی مددکاری دانشگاه علامه به مناطق زلزله‌زده
محمد زاهدی اصل، مدیرگروه آموزشی مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، از اعزام دانشجویان رشته مددکاری اجتماعی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به حادثه زلزله اخیر در غرب کشور و وارد شدن مصیبت به هموطنان عزیز و لزوم بسیج همه اقشار و گروه‌های جامعه برای کمک به حادثه دیدگان این حادثه تاسف‌بار، گروه آموزشی مددکاری اجتماعی با درخواست دانشجویان این رشته و با همکاری و حمایت معاونت دانشجویی دانشگاه و انجمن علمی و دانشجویی مددکاری اجتماعی اقدام به اعزام ۳۰ دانشجوی مددکار به این مناطق کرده است. خوشبختانه با همکاری و بسیج افراد متقاضی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه خانواده دانشگاه علامه طباطبایی شامل وجه نقد و کالاهای اساسی مورد‌نیاز این گروه به غرب کشور عزیمت کردند.اعزام گروه‌های جهادی امدادرسانی
داوود گودرزی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز از اعزام گروه‌های جهادی استان کرمانشاه و استان‌های همجوار به محل زمین‌لرزه غرب کشور خبر داد و گفت: در صورت نیاز سایر گروه‌ها نیز برای امدادرسانی اعزام می‌شوند. شبکه جهادگران بسیج دانشجویی از نخستین شب حادثه بسیج شده‌اند و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
برپایی موکب دانشجویان جهان اسلام در مناطق زلزله‌زده
محمدرضا آبدار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات از برپایی موکب دانشجویان جهان اسلام در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: تیم ۴۰ نفره دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی امشب اعزام می‌شوند. تمامی تجهیزات موکب دانشجویان جهان اسلام که در ایام اربعین حسینی در نزدیکی کربلا برپا شده بود، برای خدمت‌‌رسانی به مردم زلزله‌‌زده غرب کشور به همراه این تیم در منطقه سرپل ذهاب مستقر خواهد شد. این تیم اعزامی با برپایی خیمه، اسکان موقت و پذیرایی از مردم آسیب‌دیده زلزله را برعهده خواهد داشت.
برپایی غرفه دانشجویی کمک‌ به زلزله‌زدگان در دانشگاه امیرکبیر
غرفه‌های دانشجویی دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه در جلوی درب ورودی این دانشگاه واقع در خیابان ولیعصر و محوطه داخلی دانشگاه برپا شده است. این غرفه‌ها به همت نهادهای دانشجویی دانشگاه و با هماهنگی کانون هلال‌احمر برپا شده است. همچنین از دانشجویان داوطلب در خصوص اهدای خون نیز ثبت‌نام به‌عمل می‌آید.
اعزام جهادگر و جمع‌آوری کمک‌ها مقابل دانشگاه علم و صنعت
کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده توسط غرفه گروه حرکت جهادی مقابل درب اصلی دانشگاه علم و صنعت جمع‌آوری می‌شود. این گروه جهادی همچنین از جهادگران (ویژه برادران) مشتاق دعوت کرده است جهت حضور و خدمات‌رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه اعلام آمادگی نمایند و مشخصات خود را به شماره ۰۹۲۱۶۹۱۹۰۷۴ پیامک کنند.

برپایی ایستگاه در صحن دانشگاه مذاهب اسلامی
از روز گذشته ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت ارسال به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، در صحن دانشگاه مذاهب اسلامی برپا شده و اقلام موردنیاز مردم از جمله  مواد غذایی خشک (کنسرو و ...)، مواد شوینده (صابون، شامپو و ...)، شیر خشک، آب معدنی، پتو و ... جمع‌‌آوری می‌شود.
جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانشگاه پیام‌نور
رستمی ابوسعیدی، رئیس دانشگاه پیام‌نور از تشکیل ستاد مدیریت بحران جهت کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد و از کلیه کارکنان این دانشگاه در سراسر کشور خواست؛ در صورت تمایل برای کمک به آسیب‌دیدگان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی را به ستاد استان کرمانشاه به آدرس: کرمانشاه بلوار شهید بهشت، باغ نی ارسال نمایند و یا در صورت تمایل به کمک نقدی، مبلغ موردنظر خود را به شماره حساب 0111301263002 و یا شماره کارت 6037691980030670 به نام کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه نزد بانک صادرات واریز کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۶ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات، گفت: ۶ استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، البرز، لرستان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ٣ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی؛ در استان البرز که با بارندگی در کل استان و آب گرفتگی در معابر اشتهارد مواجه هستیم، امدادرسانی با اعزام یک تیم امدادی جهت تخلیه آب منازل در حال انجام است. در استان ایلام نیز تخلیه آب ٣۵ خانوار متأثر از سیل در سطح شهر انجام شده است که با توجه به تهدیدات، تخلیه روستان تختان در این استان در اولویت قرار دارد. همچنین در استان ‌چهارمحال و بختیاری بارندگی به صورت پراکنده و در کوه رنگ شدیدتر می‌باشد که آب گرفتگی سیاه چادرها منجر به اعزام ۴ تیم عملیاتی به مناطق متأثر از حادثه شده است. امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد