Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: در پی قرارداری که با کارخانه قند مرودشت منعقد شده برای نخستین بار محصول چغندر قند کشاورزان این شهرستان در بهار سال 97 به صورت تضمینی از آنان خریداری می شود و این امر موجب خرسندی بهره برداران خنجی شده است.

بستان اسلامی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: هدف از انعقاد این قرارداد، روی آوردن کشاورزان به کشت جایگزین و محصولات با نیاز آبی کمتر، فعال شدن کارخانه های قند در نیمه اول سال و تامین قند و شکر مورد نیاز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال کشت چغندر قندر پاییزه در شهرستان خنج از اول آبان ماه جاری شروع شده و 670 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته که این رقم در مقایسه با سال 95 که سطح زیر کشت 65 هکتار بود، بیانگر 10برابر افزایش است.
اسلامی اظهار کرد: مناطق سیف آبادو لاغر خنج با 400 هکتار بیشترین میزان کشت چغندر قند را به خود اختصاص داده اند و مابقی سطح زیر کشت این محصول به حومه خنج و بخش محمله این شهرستان تعلق دارد.
او گفت: با توجه به تولید 50 تا 70 تن چغندر قندر در هر هکتار، برآورد می شود کشاورزان شهرستان خنج در بهار سال 97 افزون بر 30 هزار تن چغندر تولید کنند و به کارخانه قند مرودشت تحویل دهند.
اسلامی بیان داشت: عملیات کاشت این محصول با بهره گیری از 13 دستگاه و به صورت کاملا مکانیزه انجام شده و شیوه آبیاری این مزارع با روش نوین صورت می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: کشت چغندر قند پاییزه در خنج به جای محصولاتی که به آب بیشتری نیاز دارند، موجب صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب کشاورزی می شود زیرا بخش عمده ای از آب مورد نیاز این مزارع از طریق آب باران تامین می شود.

** پیش بینی برداشت بیش از 20 هزار تن محصولات جالیزی در خنج
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عملیات برداشت محصولات جالیزی پاییزه از نیمه دوم مهرماه از سطح 750 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا نیمه آذر ماه 96 که زمان برداشت به پایان می رسد، بیش از 20 هزار تن محصولات جالیزی برداشت و به بازار مصرف داخلی و خارج از کشور عرضه شود.
اسلامی، با اشاره به اینکه این محصولات شامل خیار، هندوانه و خریزه احمدی (شمام) است، گفت: شهرستان خنج یکی از مراکز عمده تامین کننده خیار سبز مورد نیاز شرکت های تولید خیار شور در فارس و استان های یزد و اصفهان است و این محصول در چهار نوع ویژه، ممتاز، نول و درجه یک، طبقه بندی می شود.
وی بیان داشت: شهرستان خنج با تولید 200 هزار تن انواع محصولات جالیزی در سال، به صورت فصل و خارج از فصل، قطب تولید این محصول در فارس به شمار می آید.
اسلامی گفت: در تمام مزارع این شهرستان که به تولید محصولات جالیزی اختصاص دارد عملیات کشت به صورت کاملا مکانیزه است و آبیاری آنها به شیوه نوین انجام و روزانه در هر مزرعه به طور متوسط برای 30 تا 40 نفر به صورت فصلی اشتغال ایجاد می شود.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها