Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سیدمحمدرضا سیدحسینی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد بعد از زلزله غرب کشور با تسلیت این حادثه غم انگیز افزود: در مرحله نخست به منظور اعتمادسازی در میان مردم باید از دریافت اقلام مستعمل که قرار است در انبار هلال احمر بماند جلوگیری کرد.
وی افزود: اقلام ضروری اعلام شده و آنچه مورد نیاز مردم در هوای سرد و در روزهای آینده که همراه با بارندگی است از مردم تحویل گرفته شود و غیر از این اقلام قابل جمع آوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استانداری یزد با بیان گستردگی دامنه زلزله در استان های کرمانشاه و ایلام و نقاط مرزی با کشور عراق بر لزوم برنامه ریزی در ارسال منظم محموله کمک ها تأکید کرد.
سیدحسینی اضافه کرد: با توجه به مشکلات توزیع در مناطق زلزله زده باید به گونه ای برنامه شود که یک روز 10 کامیون کمک ارسال نشود و روز دیگر محموله ارسالی نداشته باشیم از این رو بهتر است کمک های روزانه و به صورت منظم و با تعداد کامیون کمتر باشد تا در توزیع هم مشلی ایجاد نشود.
وی در عین حال با تأکید بر لزوم اعتمادسازی در میان مردم گفت: برخی از مردم با توجه به دهه آخر ماه صفر نذوراتی دارند که اصرار دارند خودشان به دست مردم این مناطق برسانند از این رو به آنها اجازه داده شود در قالب کاروان های هلال احمر این هدایا را ارسال و خودشان توزیع کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با این کار هم اعتماد مردم و بویژه خیران نسبت به متولیان جمع آوری کننده کمک ها بیشتر می شود و از سوی دیگر آنها با سختی و مشکلات ارسال و توزیع اقلام آشنا می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد درباره نحوه جمع آوری کمک های مردمی نیز گفت: برای سرعت بخشی روند جمع آوری بهتر است تمامی مدارس در جمع آوری چهار قلم اساسی مورد نیاز مناطق زلزله زده همکاری کنند .
در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز با بیان ارسال نخستین کاروان کمک های استان یزد در قالب 10 کامیون و تریلی در روز گذشته به مناطق زلزله زده ارسال شد ، گفت: اقلام ارسالی نان، حلوا ارده ، پتو، چادر و اقلام گرمایش بوده است.
هادی هادی نسب با بیان اینکه باید اقلام ارسالی بر مبنای درخواست و نیاز مناطق زلزله زده باشد ، تأکید کرد: در این خصوص مجموعه هلال احمر استان محور ارسال کمک ها و هدایای مردمی است و این شورای و استانداری وظیفه پشتیبانی و تامین وسایل نقلیه و کامیون و تریلر را خواهد داشت .
وی افزود: مردم برای تحویل سایر هدایا صبر کنند تا بعد از اسکان کامل آسیب دیدگان ، اقدام شود که در این خصوص برنامه هایی همچون استقرار جمعی از مردم یزدی ، جمع آری سایر کمک ها و طبخ و توزیع آش امام حسینی را در برنامه داریم.
مدیرکل بحران یزد در عین حال با بیان اینکه نیروی انتظامی استان بر شماره حساب های اعلامی متفرقه در فضای مجازی برای دریافت کمک های نقدی به مناطق زلزله زده نظارت داشته باشد، اظهار کرد: شماره حساب 99999 هلال احمر در تمامی بانک ها به عنوان حساب رسمی برای کمک های نقدی به مناطق زلزله زده است.
در بخش دیگر این جلسه مدیرعامل هلال احمر یزد گفت: علاوه بر ارسال محموله های روز گذشته ، 9 کامیون کمک های جدید نیز شامل 800 چادر ضدآب ، 2 هزار تخته پتو ، 2 هزار تخته موکت 2در 3 ، آب بسته بندی و نان خشک آماده است که با تأمین کامیون و تریلر مورد نیاز ، این هدایا نیز بلافاصله ارسال خوهد شد.
عباس احدپور افزود: آب ، نان خشک، کنسرو ، پتو و چادرهای برزنتی ضد آب از نیازهای مناطق زلزله زده است ولی با توجه به وضعیت نامناسب و افزایش نظارت ها در مناطق زلزله زده امکان ارسال هدایا و نذورات در قالبهای غیررسمی وجود ندارد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان آمادگی این مجموعه برای جمع آوری کمک های مردمی گفت: هم اکنون نیازمند اعتمادسازی بیشتر در جامعه و تعریف فضاهایی برای جمع آوری هدایای مردمی هستیم.
احمد شیرزاد با انتقاد از مهیا نبودن فضای شهر برای کمک رسانی به زلزله زدگان اظهار کرد: باید با تغییر فضای شهر و افزایش تبلیغات صدا و سیما و رسانه ها ، همدلی و همکاری را در سطح شهر گسترش دهیم تا فضای کمک رسانی ملموس شود.
یکشنبه شب 21 آبان ماه زلزله 7.3ریشتری در منطقه مرزی میان ایران و عراق و در استان کرمانشاه خسارات زیاد مالی و جانی برجای گذاشت.
در این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده و بیش از 430 نفر کشته و هفت هزار و 156 مجروح شدند.
به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به 40 هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزئی وارده شده است
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: سوء استفاده مجرمان رایانه ای از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک‌های آلوده تهدیدی علیه امنیت هموطنان در فضای مجازی است.

سرهنگ رامین پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

او با اشاره به شگرد این مجرمان اضافه کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی همچون دریافت کالابرگ و ابلاغیات قضایی درکیمن کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه امکان ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

دیگر خبرها

  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند