Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – وزیر دفاع آمریکا گفت: در صورتی که کره شمالی از آزمایش، توسعه و صدور تسلیحات هسته ای دست بردارد، امکان مذاکره وجود دارد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز،«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از امکان مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ در صورت توقف آزمایش، توسعه و صدور تسلیحات هسته ای از سوی کره شمالی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متیس درباره خودداری کره شمالی از هرگونه آزمایش موشکی یا هسته ای از در دو ماه اخیر، با بیان اینکه ارتش آمریکا در حال بررسی این موضوع است، از اظهار نظر پیرامون علت های احتمال آن امتناع کرد.
پیشتر شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درباره علت این خودداری پیونگ یانگ سردر گم هستند.
وزیر دفاع آمریکا در ایالت کالورادو از فرماندهی دفاع هوا فضایی آمریکا که مسئول دفاع داخلی و دفع حمله احتمالی کره شمالی است دیدار خواهد کرد.
با وجود اینکه واشنگتن گفته است همه گزینه ها برای مقابله با کره شمالی از جمله گزینه نظامی روی میز است، اما بر اولویت راه حل دیپلماتیک تاکید می کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در سئول به پیونگ یانگ هشدار داد که کشورش آمادگی استفاده از همه توان نظامی خود در مقابل کره شمالی را دارد اما در عین حال از پیونگ یانگ خواست پای میز مذاکره بیاید.
همزمان با سفر ترامپ به شرق آسیا، ارتش آمریکا و کره جنوبی این هفته یک رزمایش مشترک دریایی انجام دادند که به گفته مقام های دو کشور هشداری روشن به کره شمالی بود.
موضوع کره شمالی بخش مهمی از موضوع های مطرح شده در دیدارهای ترامپ با سران کشورها در این سفر به ویژه چین را تشکیل می داد.
ترامپ اعلام کرده که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین قول افزایش فشار و تحریم بر کره شمالی را داده است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین امروز در پیامی توئیتری تصمیم چین برای اعزام هیاتی از دیپلمات های ارشد این کشوربه کره شمالی برای مذاکره را «حرکتی بزرگ» توصیف کرد.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم

به ژزارش همشهری آنلاین، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل این خواسته را شامگاه (پنجشنبه) با انتشار چند پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مطرح کرد.

وزیر دارایی اسرائیل نوشت: «زمان آن رسیده که موساد آنچه را آموزش دیده -حذف سران حماس در سراسر جهان و نه مذاکره غیرمسئولانه که به امنیت اسرائیل ضربه می‌زند- انجام دهد.»

منابع اسرائیلی می‌گویند اسموتریچ این اظهارات را بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره طرح تل‌آویو برای تبادل اسرا با حماس بیان کرده است.

وزیر دارایی اسرائیل در ادامه هرگونه مذاکره با حماس را در کرد و گفت: «از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم.»

بزالل اسموتریچ در عین حال خواست حمله به رفح (جنوب نوار غزه) «با تمام سرعت و با قدرت هر چه تمام انجام شود و این روند در سراسر نوار [غزه] ادامه یابد تا این منطقه به طور کامل ویران شود.»

او در این باره گفت: «این برای امنیت اسرائیل ضروری است و همچنین این تنها شانس بازگردانی ربوده‌شدگان است. وقت تلف کردن و سرگشتی دیگر بس است.»

کد خبر 847224 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد