Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:07:21 GMT

سفیر روسیه در ریاض با حریری دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۱۹۳۱

سفیر روسیه در ریاض با حریری دیدار کرد

وزارت امور خارجه روسیه از تماس سفارتخانه این کشور در ریاض با نخست‌وزیر مستعفی لبنان خبر داد.

العالم: «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز (پنج شنبه) در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان، در ریاض، پایتخت عربستان، با شماری از دیپلمات های خارجی از جمله سفیر روسیه در این کشور دیدار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا هم چنین گفت : جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان، فردا جمعه (17 نوامبر) رسما برای نشست با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، وارد مسکو خواهد شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: لبنان هم اکنون شاهد همبستگی جامعه است؛ به گونه ای که نیروهای سیاسی مختلف از پایبندی به حاکمیت دولت سخن می گویند. وی افزود: مقامات روسیه برای گسترش حمایت بین المللی از حاکمیت لبنان تماس های زیادی می گیرند.

زاخارووا با تاکید بر مخالفت جدی مسکو جدا با هرگونه مداخله خارجی در امور لبنان گفت: روسیه از حاکمیت و استقلال این کشورِ دوست و وحدت اراضی آن حمایت می کند. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ثبات داخلی لبنان به شکل محسوسی از زمان گذر از خلأ ریاست جمهوری و تشکیل دولت ائتلافی به ریاست حریری تقویت شد.

شایان ذکر است حریری، 4 نوامبر از ریاض از استعفای غافلگیرکننده خود پرده برداشت که به آغاز بحران سیاسی جدیدی در لبنان منجر شد.

میشل عون، رئیس جمهوری، لبنان نیز تاکید کرده است حریری و خانواده وی در عربستان در بازداشت هستند و آن را اقدام خصمانه ای علیه لبنان توصیف کرده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند

ایتنا - یک مقام ارشد آمریکایی از چین و روسیه خواست تا مانند ایالات متحده تعهد کنند که تنها انسان‌ها کنترل سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار داشته باشند د و هوش مصنوعی از فرآیندهای تصمیم گیری در این مورد حذف شود.
پل دین، یک مقام مسئول در دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت واشنگتن «تعهد واضح و محکم» داده است که انسان ها کنترل کامل سلاح های هسته ای را خواهند داشت و افزود که فرانسه و بریتانیا نیز همین کار را کرده‌اند.

او از چین و روسیه نیز خواست تا از این روند پیروی کنند.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی بیان می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تلاش می‌کند تا بحث‌های جداگانه با چین را بر سر سیاست تسلیحات هسته‌ای و رشد هوش مصنوعی پیش ببرد.

روابط چین با روسیه، تهدیدهای مداوم چین علیه تایوان، اختلافات مرزی در دریای جنوبی چین و مسائل مرتبط با تجارت منصفانه مدت‌ها است که روابط پکن با واشنگتن را تیره کرده است.

گسترش فناوری هوش مصنوعی در جریان گفتگوهای گسترده بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۲۶ آپریل در پکن مطرح شد.

بلینکن در آن سفر گفته بود «دو طرف توافق کردند که در هفته‌های آینده اولین گفتگوهای دوجانبه خود را در مورد هوش مصنوعی برگزار کنند و افزود که نظرات خود را در مورد بهترین نحوه مدیریت خطرات و ایمنی پیرامون این فناوری به اشتراک خواهند گذاشت.»

چین، بزرگترین تأمین‌کننده ماشین‌آلات، میکروالکترونیک، و نیتروسلولز است که برای ساخت مهمات و سوخت موشک و سایر موارد با کاربرد دوگانه‌ به کار می‌روند و مسکو از آنها برای تقویت پایگاه صنعتی دفاعی خود استفاده می‌کند.
پیشتر مقامات چینی از کشورهای دارای سلاح هسته‌ای خواسته بود که درباره عدم استفاده اولیه از سلاح‌های هسته‌ای علیه یکدیگر مذاکره کنند یا یک بیانیه سیاسی دراین‌باره صادر کنند.

دیگر خبرها

  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود