Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@15:47:26 GMT

ورود موج سرما در مناطق زلزله زده از یک شنبه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۴۵۴

ورود موج سرما در مناطق زلزله زده از یک شنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی را تشریح کرد.

ایران آنلاین /احد وظیفه  اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و همچنین شهرهای صنعتی و پر جمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مدت در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات اردبیل در برخی ساعات افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست. همچنین به اطلاع هموطنان گرامی در مناطق زلزله زده می رساند از بعد از ظهر یکشنبه (۲۸ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این سامانه در روز دوشنبه(۲۹ آبان) تقویت شده و به تدریج بخش‌هایی از مرکز را نیز در بر می‌گیرد. همچنین روز سه شنبه (۳۰ آبان) نیز در نیمه غربی کشور بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود و روزهای دوشنبه(۲۹ آبان) و سه شنبه(۳۰ آبان) در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب و غرب بارش برف دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان وضعیت جوی استان‌های تهران و کرمانشاه را تشریح کرد و گفت: در روز پنج‌شنبه(۲۵آبان ماه) ، جمعه(۲۶آبان ماه) و شنبه(۲۷آبان ماه) برای تهران آسمانی صاف و غبارمحلی و در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی بتدریج غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ر و ۶ درجه سانتیگراد و برای کرمانشاه در روز پنج شنبه(۲۵ مهرماه) آسمانی صاف با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۰ درجه سانتی‌گراد،در روز جمعه(۲۶‌آبان ماه) آسمان کرمانشاه صاف تا کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۹ .۰ درجه سانتی گراد و در روز شنبه نیز (۲۷ آبان ماه) آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۱ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه