Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@01:47:31 GMT

حمایت از صادرات ۵ محصول کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۸۷۲

حمایت از صادرات ۵ محصول کشاورزی

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت کشاورزی از دستور حجتی برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پنج محصول زعفران، پسته، خرما، سیب و کشمش خبر داد و گفت: راهکارهای مختلفی برای تقویت صادرات کشاورزی و حمایت از صادر کنندگان مانند تخصیص تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده که در این میان زنجیرهای تولید در اولویت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین /علی اکبر مهرفرد اظهار کرد: پنج  محصول زعفران، پسته، کشمش، خرما و سیب جزو محصولات کشاورزی هستند که مزیت نسبی بالایی برای صادرات دارند و ایران جزو یکی از بزرگترین تولید کنندگان آنها در دنیا محسوب می شود و امسال نیز میزان تولید بالایی در زمینه محصولات خواهیم داشت که به غیر از کشمش مابقی آنها روند افزایشی نسبت به سالهای گذشته خواهد داشت.

وی افزود: با دستور وزیر جهاد کشاورزی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه محصولات مذکور حمایت ویژه می شود که از طریق راهکارهای متفاوت این حمایت اعمال خواهد شد. به عنوان مثال تسهیلات ۱۴.۵ درصد برای صادرکنندگان پیش بینی شده است که از منابع بانک کشاورزی، بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا می کند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: صادرکنندگان می توانند در رینگ صادراتی بورس کالا قرار بگیرند و محصولات خود را از این طریق عرضه کنند که با توجه به تقویت و گسترش روز افزون بورس کالا در ایران می توانند از این طریق محصولات خود را بهتر از گذشته در بازارهای داخلی و خارجی به صورت شفاف عرضه کنند.

مهرفرد برای صادرات محصولات کشاورزی نیز مذاکراتی با صندوق ضمانت صادرات صورت گرفته و آنها متعهد شده‌اند تا ظرف دو هفته درخواست‌های مختلف را بررسی و کالاهای صادراتی در حوزه کشاورزی را برای سیستم بانکی ضمانت کنند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این تسهیلات و حمایتها زنجیره‌های تولید و تاجرانی که خود دارای زنجیره تولید هستند، در اولویت قرار دارند، گفت: پتانسیل بالایی برای توسعه و رونق بازار صادراتی محصولات کشاورزی ایران وجود دارد که اگر صادرات آنها حمایت شود و توسعه یابد تولید این محصولات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود

محمد رضا حاجی رضا گفت: با توجه به نیاز استان به افزایش تولید گوشت مرغ، موضوع احداث واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در یک سال گذشته در اولویت برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: برای تحقق این هدف، جلسات و مکاتبات مرتبط صورت گرفته و طرح‌های فنی و توجیه اقتصادی تهیه و ارائه شده‌است، همچنین استاندارد‌های لازم مشخص شده و با تعدادی از سرمایه گذاران و متقاضیان جلسات هماهنگی و معرفی برگزار گردید و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

حاجی رضا با اشاره به این که استان قم در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال رتبه اول جوجه‌ریزی مرغ گوشتی نسبت به تعهد را در سطج کشور کسب کرد، ادامه داد: با همکاری بهره‌برداران روند افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ در قم طی ماه‌های آینده بر اساس نیاز بازار دنبال خواهد شد.

گفتنی است افزایش تعداد واحد‌های مرغداری فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس