Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:30:24 GMT

۵۱ درصد اعتبارات دامغان جذب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۸۹۱۵

۵۱ درصد اعتبارات دامغان جذب شد

دامغان- فرماندار دامغان با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان اعتبار توسعه متوازن استان سمنان به این شهرستان تعلق گرفت، گفت: در مجموع، ۵۱ درصد از اعتبارات شهرستان تاکنون جذب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد عصر پنج شنبه در دومین نشست کمیته برنامه ریزی دامغان در سال جاری با هدف توزیع اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در سال ۹۶ دستگاه های اجرایی به میزبانی فرمانداری این شهرستان، ضمن بیان اینکه  ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان سمنان به این شهرستان اختصاص پیدا کرد، بیان کرد: در مجموع باید گفت نیمی از اعتبارات شهرستان تخصیص یافته که رقم مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابلاغ اعتبارات سالجاری، شاهد هستیم که شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار با عنوان حمایت ازصندوق  توسعه بخش کشاورزی و پروژه های اقتصاد مقاومتی به دامغان اختصاص پیدا کرده است همچنین از محل دو درصد سهم نفت نیز سهم دامغان در سال جاری دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که به این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

تخصیص ۴۵ درصدی اعتبار ۲ درصد نفت در دامغان

رئیس کمیته برنامه ریزی دامغان با بیان اینکه اعتبارات استانی اختصاص یافته در سال  جاری، ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، تاکید کرد: این میزان اعتبار صرف اجرای ۱۷۵ پروژه عمرانی شهرستان خواهد شد که دستگاه های اجرایی در دست ساخت دارند از سوی دیگر نیز سهم اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات ارزش افزوده دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۲۰ درصد از این اعتبارات اختصاص پیدا کرده است.

مجد با بیان اینکه از سهم دو درصد اعتبارات نفت به دامغان تاکنون ۴۵ درصد تخصیص یافته است، بیان داشت: نکته قابل تامل در حوزه اعتبارات توسعه متوازن شهرستان است که در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محاسبه شده و بر اساس شاخص های تعریف شده اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: این اعتبارات مربوط به احداث زیر ساخت های گردشگری، راه روستایی، تامین آب، بهبود عبور و مرور راه های شهری و روستایی، احداث راه عشایری، افزایش سرانه بهداشتی و درمانی، تکمیل فضاهای ورزشی و مذهبی و آموزش فنی و حرفه ای است لیکن مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان دامغان باید در جذب کامل اعتبارات تلاش کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲