Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-05@04:47:13 GMT

اطلاعات تکان‌دهنده از جادوگری در لیگ برتر فوتسال

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۳۶۲

به گزارش وانانیوز، 

مدتی‌ است موضوع جادوگری در فوتبال مطرح شده و شاهدان، اطلاعات عجیبی را درباره این مساله رسانه‌ای می‌کنند. اما این پدیده ناپسند در فوتسال هم گریبان بسیاری از تیم‌ها را گرفته و حتی به قیمت نابودی یک تیم تمام شده است.

یکی از بازیکنان که سابقه زیادی در تیم‌های لیگ برتری فوتسال دارد، در گفت‌وگویی، درباره جادوگری در تیم‌های فوتسال گفت: موارد زیادی از دخالت جادوگران در تیم‌های فوتسال دیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این افراد باعث نابودی بازیکنان بومی‌ تبریز و غیربومی‌ها شد. مدیرعامل و مربیان به جای این که دنبال تاکتیک‌های روز فوتسال دنیا باشند، دنبال جادوگر رفتند و همه را نابود کردند.

او ادامه داد: در بسیاری از تیم‌ها از جادوگر استفاده شده است. به خصوص در زمان حضورم در یکی از تیم‌های تبریزی، بهترین بازیکنان بومی در اختیارمان بود. تیم‌هایی مثل گسترش فولاد، بازرگانی و مس سونگون به خاطر این موضوع، بازیکنان بومی و یکی دو غیربومی خود را نابود کردند.

این بازیکن سابق همچنین با اشاره به یکی از کارهای جادوگر در تیم توضیح داد: شب قبل از یکی از بازی‌ها در اردو بودیم. یکی از اعضای کادر فنی که از جادوگر دستور گرفته بود، هنگام طلوع آفتاب ما را از خواب بیدار کرد و گفت سه ناخن از دست چپ و سه ناخن از دست راستتان بگیرید و سپس بخوابید. بعضی وقت‌ها هم ما را ساعت پنج صبح بیدار کرده و می‌گفت این این دعا را بخوانید و بخوابید. هر کس هم نمی‌خواند، از ترکیب تیم کنارگذاشته می‌شد. بعضی وقت‌ها هم دعایی می‌دادند تا در جیبمان بگذاریم. البته من که اعتقادی به این چیزها نداشتم و تا به حال به جز خدا از کسی کمک نگرفته‌ام. در تیم‌های غیر تبریزی هم دو سه نفر همیشه بودند که فقط می‌آمدند دعا می‌خواندند و می‌رفتند.

او اضافه کرد: هفته‌ای یک گوسفند قربانی می‌کردند. البته حکمت قربانی کردن آن‌ها با مسائل دینی متفاوت بود چرا که بعضی حیوان‌های دیگر را هم می‌کشتند و در قبرستان خاکش می‌کردند. به یاد دارم خودکاری به سرمربی تیم داده بودند و سرمربی باید فقط با آن خودکار قبل از بازی فهرست تیم را می‌نوشت. همین کارها را کردند که یکسری نابغه و پدیده‌های فوتسال محو شدند چون جادوگر می‌گفت فلان بازیکن خوش‌یمن نیست و مربی هم باید او را کنار می‌گذاشت. این طور می‌شد که بهترین بازیکن را خانه نشین می‌کردند.

بازیکن سابق لیگ برتری افزود: در این چند سال اتفاقات عجیبی به چشم خودمان دیده‌ایم که اگر بخواهیم تعریف کنیم، یک کتاب می‌شود. به عنوان مثال کاروان تیم با اتوبوس از تبریز به شهر دیگری می‌رفت اما جادوگر با هواپیما جلوتر از ما می‌رسید و در سالن هم حضور داشت. به خصوص یکی از جادوگران که حسابی کارش گرفته بود و حتی شنیدم با تیم‌های لیگ برتر فوتبال هم رابطه داشته است. با این حال آدم‌های کوچک دنبال این چیزها می‌روند.

او همچنین اظهار کرد: هنگامی که قبل از بازی می‌خواستیم از رختکن خارج شده و از زیر قرآن رد شویم باید آب زمزمی را که داخلش ورد خوانده شده بود می‌خوردیم. همه هم باید از یک بطری می‌خوردند و سرمربی هم کنار ساقی می‌ایستاد. برخی اوقات هم برای این که جادوی تیم مقابل خنثی شود، از ورود افراد تیم حریف به رختکن جلوگیری می‌کردیم. یکی دیگر از اجبارهایی که می‌کردند، بستن دستبند پارچه‌ای توسط چند بازیکن خاص بود.

او در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ یک از تیم‌های بزرگ دنیا از جادوگر استفاده نمی‌شود. کاش افرادی که دنبال این کارها رفته و پول بیت‌المال را هدر می‌دهند، به فکر ارتقای دانش خود باشند و عده‌ای جوان را به مرز نابودی نکشانند. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در هیچ یک از تیم‌های ورزشی ایران نباشیم.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد

زهرا سلیمانی، معلم برتر سال 1402 با بیان اینکه تدریسی را می‌توانیم اثربخش بنامیم که از فضای سنتی و محض خارج شود، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در واقع، تدریس باید به سمت کاربردی‌شدن پیش برود.

وی با اشاره به چگونگی تدریس اثربخش، تصریح کرد: تدریس باید به‌گونه‌ای باشد که در دانش‌آموزان نهادینه شود و در زندگی به‌کار ببرند.

باید دانش‌آموزان را به سمت پژوهش سوق دهیم

این معلم برتر با اشاره به رویکرد خود در تدریس اثربخش، ابراز کرد: در این نوع تدریس همیشه درصدد بودم تا دانش‌آموزان خود را به سمت پژوهش سوق دهم. همچنین دانش‌آموزان را زمانی‌که موضوعی برایشان پیش می‌آمد، با مطالعات پژوهشی جهت می‌دادم.

سلیمانی ادامه داد: دانش‌آموزان را تشویق می‌کنم تا خودشان به دنبال یافته‌هایی که وجود دارد، بروند. جواب‌ها برای دانش‌آموزان هیچ‌گونه از پیش تعیین‌شده نبود و آنها پاسخ‌ها را تحلیل می‌کردند و تحقیق میدانی انجام می‌دادند؛ بنابراین به نتایجی که می‌رسیدند، عمیق‌تر بود، زیرا حاصل تجربه‌های خودشان بود.

خارج شدن کلاس از روزمرگی باید در اولویت باشد

وی با اشاره به بخش لالایی‌ها در تاریخ شفاهی، افزود: به هر کدام از دانش‌آموزان گفتم که لالایی‌های شفاهی مختص به پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادر خود را پیدا کنید و در کلاس اجرا کنید؛ این امر باعث جذاب شدن کلاس شده بود و آن را از حالت روزمرگی خارج می‌کرد و یادگیری به سطح عمیق‌تری تبدیل می‌شد.

علاقه باید در وجود معلم نهادینه شود

سلیمانی با اشاره به بخش تاریخ محلی، ابراز کرد: مجموعه سرپوشیده زنجان یکی از موارد تاریخی بود و به دانش‌آموزانم این مورد را برای تحقیق و پژوهش پیشنهاد داده بودم؛ از آنجایی‌که این فعالیت بسیار جذاب بود، سه ماه مداوم به بازار می‌رفتند و با کسبه‌های محل به گفتگو می‌پرداختند؛ همین دانش‌آموز من به یکی از پژوهشگران حرفه‌ای و افتخاری بازار زنجان تبدیل شده است و کلیپ‌های آن به اداره کل میراث فرهنگی زنجان نیز اعلام شد.

مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد 

وی ادامه داد: برای اینکه یک تدریس اثربخش داشته باشیم و کلاسمان به کلاس ویژه‌تری تبدیل شود، اول باید در وجود خود معلم علاقه نهادینه شود، باید بپذیریم که از فضای سنتی دور شویم. دوران مطالعه کتب درسی و حفظیات صفر گذشته است؛ بلکه مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات، اینترنت و داد‌ه‌های خارج از کلاس درس باشد و از تکنولوژی روز استفاده کرد.

این معلم برتر با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید برای جامعه مفید واقع شود، تشریح کرد: دانش‌آموزان باید حس کنند که می‌توانند با وجودشان به فضای آموزشی هویت بدهند و تاثیرگذار باشد.

دانش‌آموزان سرمایه کشور هستند

سلیمانی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزان می‌دانند که اثرگذار هستند، علاقه‌مندی‌اشان به‌صورت ناخودآگاه افزایش پیدا می‌کند و برای رسیدن به نتایج بهتر آنها را کمک می‌کند.

وی افزود: باید به وجود دانش‌آموزان ایرانی افتخار کرد، زیرا آنها از لحاظ ضریب هوشی، قدرت تحلیل مطالب بسیار به‌روز هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه کشور هستند، ابراز کرد: آنها ایده‌های فوق‌العاده‌ایی دارند. معلمان نباید به جایگاه خود غره شوند و فکر کنند که همه‌چیز‌تمام هستند، بلکه دانش‌آموزان هر کدام به‌نوبه خود ایده‌های زیادی به بنده در شکل‌گیری موزه ارائه دادند که هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی بسیار ارزشمند است.

این معلم برتر خاطرنشان کرد: مهربانی، حال خوب، انرژی مقاضای سن دانش‎‌آموزان حال همه جامعه را بهتر می‌کند و برای اینکه جامعه پویاتری داشته باشیم به انرژی آن‌ها نیازمندیم. تا می‌توانیم باید به دانش‌آموزان و جوانان بها دهیم و از ایده‌هایشان بهره ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی
  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • مسی بازیکن ماه لیگ برتر آمریکا شد
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد