Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار دارد، هر قطعنامه‌ای که مشابه نسخه آمریکایی برای ادامه تحقیقات در مورد حملات شیمیایی در سوریه باشد، شانسی برای تصویب در شورای امنیت نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، هر پیش نویس قطعنامه ای در مورد ادامه مدت ماموریت مکانیزم مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به منظور تحقیقات در خصوص استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه که مشابهه نسخه پیشنهادی آمریکا باید، هیچ شانسی برای تصویب شدن در شورای امنیت را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بعد از نشست شب گذشته شورای امنیت که در آن پیش نویس قطعنامه آمریکا در مورد ادامه ماموریت در مورد تحقیقات در سوریه به رای گذاشته شده و روسیه آن را وتو کرد، به خبرنگاران گفت: «اگر پیش نویس دیگری هم مشابه آنچه طرف آمریکایی پیشنهاد کرده بود، ارائه شود،قطعا هیچ شانسی برای تصویب شدن نخواهد داشت.»

این دیپلمات روس تاکید کرد که موضوع تحقیقات در مورد حملات شیمیایی در سوریه اگر باید ادامه یابد، باید کاملا مستقل و بدون اهداف سیاسی باشد، نه آنکه به ابزاری برای فریب افکار عمومی بشود.

وی افزود: «ما همه می دانیم که این اقدامات با چه هدفی انجام می شود و پشت ماجرا چیست و این مکانیزم چه هدف نهایی را در نظر دارد. ما به خوبی می دانیم که این کارها برای نجات مردم سوریه از شر استفاده دوباره از سلاحهای شیمیایی نیست، بلکه به منظور رسیدن به اهداف سیاسی خاصی صورت می گیرد که آنهم متهم شناختن دولت سوریه در این خصوص است.»

لازم به یادآوری است که در نشست شب گذشته شورای امنیت، روسیه با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکا در مورد ادامه ماموریت در مورد تحقیقات در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه شد. کشورهای بولیوی، چین و مصر نیز به این سند رای مخالف داده بودند.

انتهای پیام/

R36439/P36439/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»