Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ستاد بحران کشور یک مدیریت واحد ندارد، گفت: ستاد مدیریت بحران کشور بحرانی شده و موضوع رسیدگی به زلزله‌زدگان از دست آن خارج شده است.

به گزارش مشرق، امیر خجسته با اشاره به بازدید از منطقه زلزله‌زده کرمانشاه به همراه استاندار همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) از روستای ازگله کرمانشاه اظهار کرد: ستاد بحران کشور یک مدیریت واحد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران کشور بحرانی شده و موضوع رسیدگی به زلزله‌زدگان از دست آن خارج شده است، ادامه داد: باید بر ستاد بحران یک مدیریت واحد حاکم شود تا از تشتت و ورود افراد و دستگاه‌های مختلف در زمان حادثه جلوگیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه نقش‌آفرینی سپاه و ارتش در رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه عالی بود، بیان کرد: دستگاه‌های رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث در زمان بحران زیاد هستند و همین موضوع باعث شده که هر دستگاه مجزا و برای خود عمل کند که این نوع ساختار باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه موضوع واحد نبودن مدیریت بحران باید اصلاح شود و این را در قانون در نظر خواهیم گرفت، افزود: مردم در کرمانشاه آسیب جدی دیده‌اند و نیاز به رسیدگی دارند.

خجسته تأکید کرد: مدیریت بحران باید واحد بوده و تمام تشکیلات و دستگاه‌ها زیر نظر یک مدیریت واحد فعالیت کنند تا بتوانند در زمان حادثه به تمام نقاط حادثه‌خیز رسیدگی کرده و کار را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط به گونه‌ای شده که خود مدیریت بحران نمی‌داند چگونه باید حرکت کند، ادامه داد: تهران روی چهار گسل قرار دارد و پیش‌بینی وقوع زلزله هر 100 سال یک‌بار شده، در صورتی که یکی از این چهار گسل تهران حرکت کند در تهران بین 800 هزار تا یک میلیون نفر دچار حادثه خواهند شد، آیا با این مدیریت می‌خواهید تهران را در زمان حادثه مدیریت کنید؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مجلس و دولت مدیریت در بحران را واحد کنند، خاطرنشان کرد: مردم همدان در رابطه با کمک به منطقه زلزله‌زده و بحرانی کرمانشاه، قصرشیرین و سر پل ذهاب نقش‌آفرینی کردند

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، گفت : افزایش حوادث کوهستان ناشی از گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیر‌های پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استان‌ها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گا‌ها در برخی از استان‌ها در مسیر‌های کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند. 

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگرد‌هایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان