رشد دسته جمعی ارزش بازارهای معاملاتی فرابورس
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۶۶۷۱
ایران اکونومیست -
به گزارش ایران اکونومیست؛ در این میان بازارهای اول و دوم میزبان جابهجایی ۴۲۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال بودند که نشانگر افزایش ارزش و کاهش حجم دادوستدها در این دو بازار است.
این گزارش می افزاید، در هفته منتهی به بیستوششم آبانماه، شاهد افزایش چشمگیر ارزش مبادلات فرابورس نسبت به هفته گذشته، درج نماد «زقیام» در بازار دوم، قطعیت ۱۰۰ درصدی یک معامله در بازار دارایی فکری و صعود ۲۱ پلهای آیفکس بودیم که این رشد بیش از ۲ درصدی شاخص کل، بازدهی آن را از ابتدای سال به حدود ۱۴ درصد رساند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با دادوستد یک هزار و ۳۶۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال طی هفته جاری در بازارهای فرابورس، در حالی که حجم معاملات فرابورس با رشد یک درصدی عملکرد مشابهی را نسبت به هفته گذشته به ثبت رسانید که ارزش این دادوستدها با ۲۳۹ درصد رشد در مقایسه با هفته پیش حدود سه برابر شد.
بازدهی ۵.۷ درصدی آیفکس
شاخص کل فرابورس نیز در اکثر روزهای مبادلاتی این هفته روند صعودی را دنبال کرد و در نهایت در ارتفاع ۹۹۷ واحدی و ثبت بازدهی ۵.۷ درصدی از ابتدای ماه، مبادلات هفته جاری را به پایان رساند.
همچنین جدول ارزش مبادلات فرابورس به تفکیک بازارها، حاکی از عملکرد مثبت و سبزپوشی تمامی بازارهای فرابورس به لحاظ ارزش مبادلاتی است. در این میان بازارهای اول و دوم میزبان جابهجایی ۴۲۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال بودند که نشانگر افزایش ارزش و کاهش حجم دادوستدها در این دو بازار است.
مبادلات سهام در بازار پایه نیز به نقلوانتقال ۸۵۶ میلیون سهم در تابلوهای مبادلاتی این بازار انجامید که ارزش یک هزار و ۲۸۴ میلیارد ریالی را رقم زد.
درج یک شرکت از گروه زراعت
در عین حال بازار دوم فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد درج نماد شرکت کشت و دام قیام اصفهان با نماد «زقیام» در این بازار بود.
این نماد که در گروه زراعت و خدمات وابسته زیرگروه کشاورزی و خدمات دامپروری به جز دامپزشکی قرار دارد هجدهم اسفندماه سال گذشته در بازار دوم پذیرش شده بود که پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش به عنوان یکصد و شصت و هفتمین نماد معاملاتی در این بازار درج شد.
این شرکت که موضوع فعالیت آن انجام تمام امور مربوط به کشاورزی، دامداری، پرورش طیور و... است، روزانه ۲۰۰ تن و در سال حدود ۷۰ میلیون لیتر شیر تولید میکند و طبق امیدنامه این شرکت، برنامههای آتی «زقیام» شامل توسعه و رسیدن به ۲۰۰ تن تولید شیر روزانه و ایجاد بزرگترین مجموعه پرورش گاو شیری در کشور تا پایان سال ۹۶، اتمام عملیات خاکی فاز اول گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان لرستان و برنامهریزی برای تامین مالی و احداث این واحد، اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ۱۴۰۰:۲۰۱۴ ISO در سال جاری و ... است.
قطعی شدن یک معامله در بازار دارایی فکری
بر اساس این گزارش، در روز ۲۳ آبانماه معامله ۱۰۰ درصدی اوراق اختراع «فرآیند تولید سوسیس و کالباس بدون نیتریت و بدون میکروارگانیسم از ماهی» به صورت مستقیم و بیواسطه در بازار دارایی فکری فرابورس قطعیت یافت که تعداد کل این اوراق، یک هزار ورقه و قیمت پایه کل نیز ۷ هزار میلیارد ریال بود.
در نخستین روز کاری هفته جاری نیز در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد پذیرهنویسی ۲۰ میلیون ورقه یکمیلیون ریالی اوراق مرابحه گندم در نماد «اجاد۴۱۱» بودیم که در نخستین دقایق مهلت تعیینشده، این پذیرهنویسی انجام شد.
این اوراق ۴ ساله بوده و سود سالیانه آن ۱۷ درصد تا سررسید تعیین شده که هر ۶ ماه یکبار از سوی خزانهداری کل کشور پرداخت میشود.
رشد حجم و ارزش اوراق بدهی
در سمت دیگر بازار شاهد دست به دست شدن ۷۷ میلیون ورقه به ارزش مبادلاتی ۲۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم که مبادله ۲۶ میلیون ورقه بدهی به ارزش بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال، موجب رشد چشمگیر حجم و ارزش دادوستدهای اوراق بدهی شد.
در همین حال صندوقهای سرمایهگذاری قابل معامله با نقل وانتقال ۵۲ میلیون ورقه به ارزش ۶۶۲ میلیارد ریال، رتبه دوم را به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به خود اختصاص دادند.
جابهجاییهای صورتگرفته میان خریداران و فروشندگان اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز به مبادله ۳۰ هزار ورقه تسه به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن منتهی شد.
در نهایت گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن سهم ۲۷ درصدی از ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام، رتبه نخست را در میان صنایع فرابورسی در اختیار گرفت.
منبع: ایران اکونومیست
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
یک نویسنده و فعال یهودی کانادایی تأکید کرد: «صهیونیسم از لحظه ظهور خود نوعی آزادی زشت را به وجود آورده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی مینگرد؛ همانطور که فرعون از افزایش جمعیت بنی اسرائیل میترسید و برای همین دستور کشتن بچههایشان را صادر کرد.»
به گزارش ایسنا، «این عید پاک، ما نه به بت دروغین صهیونیسم نیاز داریم و نه آن را میخواهیم بلکه آزادی از پروژهای را میخواهیم که به نام ما مرتکب نسل کشی میشود.»
این سخنان «نائومی کلاین»، استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامهنگار و فعال اجتماعی یهودی کانادایی در جریان فعالیتهای «عید پسح در خیابانها: تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» است که در روزنامه گاردین منتشر شده است.
او میگوید: «به موسی و خشم او فکر میکردم که از کوه پایین آمد و بنی اسرائیل را در حال پرستش گوساله طلایی دید. اکوفمینیست درون من همیشه از این داستان ناراحت بوده است: چه خدایی است که به حیوانات حسادت میکند؟! چه خدایی است که میخواهد همه مقدسات زمین را به نام خود ذخیره کند؟! با این حال، من راهی برای درک داستان پیدا کردم. در مورد بتهایی صحبت میکند که ما آنها را تقدیس میکنیم و تبدیل به خدایان دروغین میشوند. این درباره گرایش انسان به پرستش هر آنچه دنیایی و فریبنده است و نگاه به چیزهای کوچک و بی ارزش و مادی به جای بزرگ و متعالی است. آنچه میخواهم امشب در این عید پاک انقلابی و تاریخی در خیابانها به شما بگویم این است که بسیاری از مردم ما یک بار دیگر خدای دروغین را میپرستند و از آن خوشحال و سرمست و با آن نجس شدهاند. این خدای دروغین، صهیونیسم است که عمیقترین داستانهای کتاب مقدس ما در مورد عدالت و آزادی از بردگی مانند خود داستان عید پسح را میگیرد و آنها را به سلاحهای وحشیانه استعماری سرقت زمین تبدیل میکند و از آنها به عنوان نقشه راه برای پاکسازی قومی و جنگ نسل کشی استفاده میکند.
صهیونیسم بتی است که جرأت میکند ایده متعالی سرزمین موعود را که استعارهای از آزادی بشر است و با ادیان بسیاری به گوشه و کنار این جهان سفر کرده است، بگیرد و آن را به سند فروشی به یک دولت نظامی قومی تبدیل کند. نسخه رهایی که توسط صهیونیسم سیاسی پیشنهاد شده است، خود یک ایده ناپسند است. این امر از ابتدا مستلزم اخراج دسته جمعی فلسطینیها از خانهها و سرزمینهای اجدادی خود در جریان نکبت بود.
صهیونیسم از لحظه پیدایش، نوعی آزادی زشت ایجاد کرده است که به کودکان فلسطینی نه به عنوان انسان، بلکه به عنوان یک تهدید جمعیتی نگاه میکند، همانطور که فرعون از افزایش جمعیت اسرائیلیها میترسید و برای همین دستور کشتن بچههایشان را صادر کرد.
صهیونیسم ما را به لحظه فاجعه کنونی رسانده است و زمان آن فرا رسیده که به صراحت بگوییم: همیشه ما را به اینجا میرساند. این یک بت دروغین است که بسیاری از مردم ما را به مسیری بسیار غیراخلاقی سوق داده است و اکنون آنها را وادار کرده است که نقض پندهای اصلی را توجیه کنند: نکش. دزدی نکن. طمع نداشته باش.
این یک بت و خدای دروغین است که آزادی یهودیان را با بمبهای خوشهای که کودکان فلسطینی را میکشند و معلول میکنند، برابر میداند. این بتی است که به تمام ارزشهای یهودی خیانت کرده و میکند.
و با عشق ما به عنوان مردم به متون و آموزش، امروز یک بت و خدای دروغین نزد ما میآید تا بمباران تمام دانشگاههای نوار غزه، تخریب مدارس، بایگانیها و چاپخانههای بی شمار و کشتار صدها نفر از دانشگاهیان، روزنامه نگاران و شاعران را توجیه کند. این چیزی است که فلسطینیها آن را به عنوان مکتب کشی میشناسند که به معنای نابودی وسایل آموزش است.
در همین حال، در این شهر، دانشگاهها در حال فراخواندن پلیس نیویورک هستند و خود را در برابر تهدید خطرناکی که دانشجویانشان جرأت میکنند از آنها سؤالات اساسی بپرسند، مصون میکنند؛ سوالاتی مثل: چگونه میتوانید ادعا کنید که اصلا به چیزی یا حتی به ما اعتقاد دارید. درحالی که به این نسل کشی کمک میکنید یا روی آن سرمایه گذاری و با آن همکاری میکنید؟
به بت دروغین صهیونیسم برای مدت طولانی اجازه داده شده است که بدون کنترل رشد کند. پس امشب میگوییم: این بت به همین جا ختم میشود. یهودیت ما نمیتواند یک دولت قومی را در خود جای دهد، زیرا یهودیت ما ماهیت بینالمللی دارد. یهودیت ما نمیتواند توسط تشکیلات نظامی خشمگین آن دولت، محافظت شود، زیرا تمام کاری که این ارتش انجام میدهد کاشت غم و اندوه و درو کردن نفرت است، از جمله علیه ما به عنوان یهودیان.
یهودیت ما توسط افرادی تهدید نمیشود که صدای همبستگی خود را با فلسطین از همه نژادها، قومیتها، طیفها و نسلها بلند میکنند. یهودیت ما یکی از آن صداهاست و میداند که امنیت و رهایی جمعی ما در همراهی با این گروه نهفته است.
ما به بت صهیونیسم نیازی نداریم و آن را نمیخواهیم. ما خواهان رهایی از پروژهای هستیم که به نام ما نسل کشی میکند. رهایی از ایدئولوژی که هیچ برنامهای برای صلح جز تعامل با دولتهای نفتی تئوکراتیک قاتل همسایه و در عین حال فروش تکنیکهای ترور خودکار به جهان ندارد.
ما به دنبال رهایی یهودیت از دولت نژادی هستیم که میخواهد یهودیان دائما احساس ترس کنند، میخواهد فرزندانمان بترسند و میخواهد ما باور کنیم که جهان علیه ماست تا به زیر گنبد آهنین آن فرار کنیم، یا حداقل برای حفظ اسلحه و کمکهای مالی به آن اقدام کنیم. این بت و معبود دروغین است.
موضوع فقط به بنیامین نتانیاهو محدود نمیشود، بلکه شامل دنیایی است که نتانیاهو را خلق کرده است.
ما که هستیم؟ ماهها و ماهها در این خیابانها بودیم، داریم بیرون میرویم. خروج از صهیونیسم.
ما به امثال چاک شومرهای این دنیا نمیگوییم اجازه دهید مردم ما بیرون بروند. بلکه میگوییم ما خارج شدیم. فرزندان شما چه؟ آنها اکنون با ما هستند.»
انتهای پیام