Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب "در سایه غزل" گفت: پیامبر اسلام (ص) والاترین جایگاه و مرتبه را در میان مسلمانان و سایر ادیان دارا هستند و همین عاملی شده تا نویسندگان و شاعران در ابعاد مختلفی شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار دهند.

عباس سجادی شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) در خصوص نگارش آثاری درباره مقام والای حضرت محمد (ص) گفت: پیامبر اسلام (ص) والاترین جایگاه و مرتبه را در میان مسلمانان و سایر ادیان دارا هستند و همین عاملی شده تا نویسندگان و شاعران در ابعاد مختلفی شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: نگارش آثاری مربوط به زندگی، اخلاق و سیره حضرت محمد (ص) را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد بخشی مربوط به مستندات تاریخی و آثار کلاسیک است که از گذشته تاکنون منتشر شده و تجدید نشر آنها کاملاً مفید به فایده است. بخش دوم تولید و تألیف آثار تازه و جدید درباره ابعاد مختلف شخصیتی پیامبر خاتم (ص) است.

نویسنده کتاب "در سایه غزل" درباره لزوم نگارش کتبی داستانی درباره زندگی حضرت محمد (ص)، تأکید کرد: زندگی پیامبر اکرم (ص) دارای ابعاد گسترده‌ای است و در برخی مواقع شاهد آن هستیم که این ابعاد بسیار دراماتیک بوده و می‌توان داستان‌های فاخر و بسیاری را از آنها الهام گرفت.

وی درباره استقبال مردم از کتب مربوط به زندگی حضرت محمد (ص)، تصریح کرد: خوشبختانه کتب مرتبط با زندگی پیامبر اسلام (ص) همواره از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته و همچنان جذاب است. نویسندگان داستانی می‌توانند با الهام گرفتن از زندگی ایشان آثار جدیدی را خلق کنند. آثاری روان و خلاقانه که بتواند نسل کودک و نوجوان ما را نیز بهتر و بیشتر با شخصیت ایشان آشنا کند.

سجادی خاطرنشان کرد: نه تنها در مورد زندگی حضرت محمد (ص) بلکه در مورد تمامی بزرگان دین اسلام باید بهتر و بیشتر بررسی و تحقیق شود. زندگی این بزرگواران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توان سال‌ها از ذخایر ارزشمند اخلاقی و معنوی آنها بهره جست. ذخایری که به زمان حال ختم نشده و می‌تواند تا نسل‌های آینده را نیز از اخلاق و معرفت ایشان سیراب کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان مرجعیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، خانواده بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام
سید محمد خاتمی،‌۱۴۰۳/۲/۶

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است