Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سید احسن علوی، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی  برنا گفت: آنچه که ما در اسلام آباد دیدیم مسکن مهر کن فیکون  شده است، برخی ساختمان ها  کلاپس کرده،  مثلا  طبقه پنجم  یک  ساختمان، یک طبقه  پایین  آمده و طبقه پایین کاملا گم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی  سازه ها واژگون یا ستون های آنها خم شده است که این ها عمدتاً یا ناشی از عدم رعایت استاندارد مصالح  است و یا ضعف در طراحی و اجرا بوده است. در سرپل ذهاب سازه ساختمان ها کاملا سالم است ولی دیوارهای بیرونی و جدا کننده ها پرتاب شده یعنی چون خوب مقاوم نشده بود در نتیجه ریزش کرده اند و موجب جان باختن هموطنان و تلفات مالی شدند. 

وی در ادامه در خصوص مکان یابی پروژه های مسکن مهر گفت:  مسکن مهر چون یک فضای عمومی است و چندین خانوار در  آنجا زندگی می کنند. باید بی نهایت در مورد مشخصات فنی این ساختمان ها دقت می شددر بحث مکان یابی خیلی باید دقت می شد. مسکن مهر چون یک طرح ضربتی بود در نتیجه بدلیل فقدان مطالعات کافی هم هزینه ها بالا رفت و هم عمدتا در مکان هایی احداث شد که زیرساخت وجود نداشت. به طبع این مکان یابی خیلی مشکلات ایجاد شد. 

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی در کشور باید مکان یابی را با دقت و  وسواس انجام دهیم . باید روی گسل و حواشی گسل ساخت و ساز نداشته باشیم و از این مسایل دوری کنیم و آیین نامه را رعایت کنیم.کشور ما  روی کمربند زلزله آلپ و هیمالیا است و شرایطی که امروز در کشور داریم بحث حرکت صفحات زمین از طریق عربستان است . زمانی که صفحات زمین حرکت می کند به جغرافیای ایران فشار می آورد و گسل ها را فعال می کند و این زلزله ها را ایجاد می کند .ما گسل های فراوانی در کشور داریم به همین دلیل باید در  ساخت و ساز  دقت داشته باشیم که زلزله خیلی روی ساختمان ها تاثیرگذار نباشد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با عوامل بوجود آوردنده این وضعیت باید به  شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران  باشد . متاسفانه  در مورد  مسکن مهر  سرپل ذهاب می گویند که یک مدیرعاملی بوده که الان خیلی راحت در سرپل ذهاب می چرخد. مردم ایشان را می شناسند.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: البته زلزله اخیر بسیار مهیب بوده است و انصافاً در بعضی مناطق  ساختمان ها مقاومت خوبی  داشته اند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • زائری از پرو
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری