Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه تافتس گفت: آمریکا طی 10-15 سال گذشته، پیوسته در حال از دست دادن برتری نظامی خود نسبت به همتایانش نظیر روسیه و چین بوده و باید اقداماتش را برای افزایش قابلیت بازدارندگی‌اش تشدید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش منتشر شده در سایت وزارت دفاع آمریکا، ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک این کشور گفت، روسیه و چین به شدت در توانایی‌های خود برای مقابله با سلطه سنتی آمریکا در برخی کشورها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مثال روسیه می‌داند رابطه ترنس‌آتلانتیک به منظور عمل به تعهدات ناتو برای ما حیاتی است پس سیاست خود را بر پایه محدود کردن توانایی‌های آمریکا برای ورود به این منطقه و عملکرد آزادانه ما در عمل به تعهداتمان، می‌گذارد.

زمینه‌هایی که روسیه و چین بر آن‌ها تاکید دارند، جنگی الکترونیک، تکنولوژی‌های سایبری و موشک‌های بالستیکی هستند که با هدف جلوگیری از گسترش قدرت آمریکا در اروپا و حمایت آن از متحدانش است.
دانفورد ادامه داد: آنان در واقع دست به فعالیت‌هایی زده و از ظرفیت‌هایی بهره می‌گیرند که ممکن است ما را وارد جنگ کند. در سوی دیگر جهان، در دریای چین جنوبی نیز استثنایی وجود ندارد. من فکر می‌کنم ما در مبارزه جنجالی علیه روسیه، با موانع تاثیر گذاری مواجه هستیم و روش مقابله چین با مسائلی همچون دریای چین جنوبی و سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را صراحتا می‌بینیم.

دانفورد با اشاره به اوضاع امنیتی و نظامی پیچیده پس از جنگ جهانی دوم گفت، هیچ موضوعی نباید به تنهایی بررسی شود، برای مثال اقدامات تروریستی در شرق آفریقا بر عملیات خاورمیانه و آسیا تاثیر می‌گذارد و "شبکه‌های مواد مخدر در آمریکای مرکزی و جنوبی می‌تواند برای انتقال افراد و یا تسلیحات به آمریکا، از جانب گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا

بعد از مجلس نمایندگان کنگره، سنای آمریکا نیز لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را تصویب کرد و اکنون این سند بعد از  امضای آن توسط جوبایدن، اجرایی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سنای آمریکا شب گذشته، سه‌شنبه، به اتفاق آرا لایحه مربوط به ممنوعیت واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را تصویب کرد.

پیش از این، این طرح به تصویب مجلس نمایندگان کنگره رسیده بود. اکنون این سند باید به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد. کاخ سفید از قبل اعلام کرده است که از این لایحه حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری بلومبرگ، این سند به اتفاق آرا در سنا به تصویب رسید. این قانون بعد از امضای رئیس جمهور، واردات اورانیوم روسیه به ایالات متحده را 90 روز پس از اجرایی شدن ممنوع خواهد کرد، البته معافیت‌های موقت را تا ژانویه سال 2028 مجاز دانسته است.

بدین ترتیب، این ابتکار به وزارت انرژی ایالات متحده اجازه می‌دهد، در توافق با وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری، مجوزهایی را برای واردات اورانیوم روسیه در حجم‌های مجاز توسط قوانین فعلی ایالات متحده صادر کند. این سند همچنین تعهداتی را بر وزارت نیرو تحمیل می‌کند تا گزینه‌هایی را برای جایگزینی اورانیوم وارداتی از روسیه در اختیار کنگره قرار دهد.

دولت جو بایدن ماه‌ها تلاش کرده بود تا واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را ممنوع کند و تا قبل از این، بررسی این ابتکارعمل در کنگره "به بن بست" رسیده بود.

طبق اطلاعات وزارت انرژی ایالات متحده، روسیه نزدیک به یک چهارم اورانیوم غنی شده مورد استفاده برای سوخت بیش از 90 راکتور هسته ای تجاری را تامین می‌کند.

پیشتر، در اواسط ماه آوریل، بایدن از تولید اولین 90 کیلوگرم اورانیوم غنی شده در ایالات متحده خبر داد. به گفته او، انتظار می‌رود تا پایان سال حدود یک تن اورانیوم تولید شود که انرژی 100 هزار خانه را تامین خواهد کرد.

پیش از این، در اواخر ماه مارس، گزارشی از سوی شورای مشورتی امنیت بین‌المللی به ریاست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، یادآور شد که وابستگی به سوخت هسته‌ای روسیه تهدیدی حیاتی برای امنیت ملی ایالات متحده است.در این گزارش همچنین اشاره شده که روسیه بر بازار جهانی سوخت هسته ای تسلط دارد و باید اقداماتی در این زمینه انجام شود. 

ریابکوف: انتقال گلوله‌های حاوی اورانیوم توسط آمریکا به کی‌یف یک اقدام جنایتکارانه استواکنش مسکو به تحریم‌های جدید کشورهای غربی علیه روسیهاتحادیه اروپا طرح تعیین سقف قیمت نفت علیه روسیه را تشدید می‌کند

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • طلسم پرسپولیس برابر سپاهان شکسته می‌شود؟
  • چهارشنبه، روز نجات سپاهان و تراکتور
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد