Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به مصاحبه رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با یک روزنامه عربستانی پرداخت و در تحلیلی در روزنامه رأی الیوم نوشت: سورپرایزها این روزها پشت سر هم رخ می دهد و شوک ها زایده شده اند و همچنان رو به فزونی می روند و بادهای جنگ بر سر منطقه در حال وزیدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی جنگ های سوریه و یمن و لیبی و عراق برای ما کافی نیستند. پس از شوک حصر خانگی «شیخ» سعد حریری نخست وزیر لبنان و خلع«شیخوخیت» اش و مجبور کردنش به خواندن بیانیه استعفایش از ریاض در صفحه تلویزیونی «العربیه» عربستان اکنون نوبت به روزنامه الکترونیکی «ایلاف» عربستان سعودی که در لندن چاپ می شود، است که با ژنرال«گادی ایزنکوت» اسرائیلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل گفت و گو کند تا وی تأکید کند که دولتش آماده همکاری اطلاعاتی با عربستان سعودی برای مواجهه با تهران است.

این اظهارات با دقت تدوین شده و زمان مناسبی برای بیان شدن شان انتخاب شده است یعنی به وضوح تمام باید گفت که ائتلافی نظامی میان عربستان و اسرائیل در حال شکل گیری است. تبادل اطلاعات نظامی میان ارتش ها در بیشتر مواقع صورت نمی گیرد مگر در زمان جنگ ها و در چارچوب ائتلاف هایی علیه یک دشمن مشترک صورت می گیرد.

مواجهه با ایران در درجه نخست به مصلحت اسرائیل است زیرا تنها کشور در منطقه است که دولت اشغالگر را به لحاظ وجودی تهدید می کند و توانسته است که زرادخانه نظامی متشکل از موشک هایی را ایجاد کند که می توانند قدرت بزرگی را تشکیل دهند و هزاران موشک از این موشک ها به همپیمانان نزدیکش در سوریه، لبنان، عراق و یمن رسیده است.

یک ماه پیش تقریبا، ایزنکوت ستاره نشستی بود که در واشنگتن به دعوت دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار شد؛نشستی که در آن رؤسای ستادهای مشترک ارتش آمریکا، اردن، عربستان، مصر و امارات شرکت کردند و قرار بود که ژنرال«جوزف عون» رئیس ستاد مشترک ارتش لبنان نیز در آن شرکت کند ولی زمانی که فهیمد ایزنکوت از جمله شرکت کنندگان است، حاضر نشد در آن شرکت کند.

این اظهارات رئیس ستاد مشترک اسرائیل بسیار خطرناک است و تأکیدی بر  این است که جنگ آینده در لبنان در راه است و اگر رخ دهد با مشارکت عربستان و اسرائیل و برخی از کشورهای به اصطلاح میانه رو عرب خواهد بود زیرا جنگ های میانه روهای عرب و اسرائیل یکی شده و در خدمت منافع مشترک است.

مجبور کردن آقای حریری به استفعا برای ایجاد خلأ قانونی منجر به شکاف و اختلاف طایفه ای در لبنان می شود و زمینه را برای دخالت نظامی اسرائیلی-عربستانی برای حمله به حزب الله به منظور ریشه کن کردن پدیده آن است که در منطقه مثل آتشی در خرمن گسترش پیدا کرده است(حوثی ها در یمن، الحشد الشعبی در عراق و حماس در نوار غزه این علاوه بر خود حزب الله در لبنان است)

این احزاب و گروه ها در سایه شکست و ناکامی ارتش های رسمی و تبدیل شدن شان به دکورها و ورود این ارتش ها به جنگ های آمریکا و در منطقه و ناتوانی شان در رویارویی با طرح اسرائیل و حمایت از فساد و فاسدان از جمله حاکمان فاسد(البته برخی از ارتش ها که اندکند را باید مستثنی کرد) پیدا شده و رشد کردند.

رهبران اسرائیل می خواهند کشور حرمین شریفین را به دام سلسله جنگ های ویرانگر برای خودشان و منطقه بکشانند که به لحاظ مالی نیز باعث فرسایش عربستان شود و ثروت هایش برای دهه های آینده را به گرو دیگران بگذارد و امنیتش را از بین برده و بی ثباتش کند و چه بسا این جنگ ها باعث تقسیم و تجزیه عربستان نیز شوند.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد

یک رسانه عبری به نقل از یک منبع ناشناس سعودی مدعی شد که عربستان درباره هرگونه حمله اسرائیل به رفح این رژیم را تهدید و اعلام کرد که این حمله منجر به دور شدن توافق عادی‌سازی تل‌آویو و ریاض می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که طی یک هفته گذشته اخبار متعددی درباره روند عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی و تحرکات آمریکا در این زمینه به ویژه بعد از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور به ریاض منتشر شده است، امروز پنجشنبه یک رسانه عبری مدعی شد که عربستان تهدید کرده که هرگونه حمله اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه موجب دور شدن قرارداد عادی‌سازی بین ریاض و تل‌آویو می‌گردد (احتمال آن را کم می‌کند).

شبکه کان رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که یک منبع در دربار پادشاهی عربستان به این شبکه اعلام کرده که ریاض درباره هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح به تل‌آویو هشدار داده و اعلام کرده که اگر این حمله اتفاق بیفتد منجر به دور شدن قرارداد عادی‌سازی عربستان و اسرائیل می‌شود و همین مسئله اسرائیل را در برابر گزینه سختی قرار داده است.

این رسانه عبری اعلام کرد که منبع مذکور در دربار پادشاهی عربستان گفت که ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل آویو فرستاده و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح اشتباهی بزرگ بوده و قرارداد عادی سازی بین ریاض و تل آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از منبع سعودی مذکور که نام او را ذکر نکرده اعلام کرد که در این صورت (حمله اسرائیل به رفح) عربستان (در صورت عادی‌سازی با اسرائیل) به عنوان کشوری خائن شناخته خواهد شد.

به ادعای این رسانه صهیونیستی، این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین عربستان نمی‌تواند روابط خود را با اسرائیل عادی کند و ریاض حاضر نیست جایگاهی که در میان کشورهای اسلامی دارد را از دست بدهد.

رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر دادگفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

این درحالی است که 2 روز قبل یک رسانه عبری زبان ادعا کرد، پیشرفت ملموسی در روند سازش بین ریاض و تل‌آویو به ثبت رسیده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به این منظور اعلام کرد که همه نگاه‌ها متوجه ریاض است و امیدواری محتاطانه‌ای را در مورد شکل گیری پیشرفت جدیدی در این روند می‌توان ملاحظه کرد. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به شکل جداگانه‌ای با بلینکن و ابو مازن به گفتگو پرداخته است، در سایه مذاکرات انجام گرفته در رابطه با توافق مبادله اسرا، دولت بایدن فشارهایی را برای برقراری روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی وارد می‌کند و یک منبع نزدیک به دربار عربستان اعلام کرد نیازمند تضمین‌‌هایی برای فراهم شدن زمینه تشکیل دولت فلسطینی هستیم.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت هم اعلام کرد که تماس‌های مربوط به سازش بین اسرائیل و عربستان که بعد از 7 اکتبر متوقف شد، با کمک و تلاش وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر کرده بود، از سر گرفته شده است، این بار توافق دایره‌ای شکل است، واشنگتن چتر امنیتی برای ریاض فراهم می‌کندو در مقابل عربستان سعودی روند سازش را از سر می‌گیرد.

این رسانه عبری افزود که طی هفت ماه گذشته از جنگ، ارتباط بین ریاض و تل‌آویو به شکل به شدت محدودی حفظ شد، این کار از طریق نمایندگان عربستان در ایالات متحده و اروپا انجام گرفته است و در عین حال ریاض به دقت و وسواس شانس بنیامین نتانیاهو برای بقا در قدرت را سبک و سنگین می‌کند، تا اینکه در هفته گذشته بود که سخنگویان سعودی اعلام کردند که حتی با وجود نتانیاهو هم روند برقراری روابط را به پیش خواهند برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها