Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سفر ازپیش اعلام نشده سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق به آمریکا و اظهارات روز پنجشنبه وی، در بغداد با واکنش هایی روبه رو شد، به ویژه آن بخش از اظهاراتش که ادامه حضور نظامیان آمریکا را بعد از داعش نیز به ضرر عراق ندانست.
به گزارش خرداد ،'محمد الصهیود' از جمله منتقدان سفر الجبوری به آمریکا و اظهارات وی درباره نظامیان آمریکایی است که گفته 'پارلمان بعد از بازگشت الجبوری وی را درخصوص دلایل، اهداف و جزییات سفر به آمریکا و اظهاراتش مورد سووال قرار خواهد داد'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط این هفته، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق که به آمریکا سفر کرده است، در اظهاراتی در واشنگتن گفت که 'ادامه حضور آمریکایی ها بعد از داعش ضرری برای عراق ندارد'.برخی شخصیت ها و جریان های سیاسی عراق این اظهارات را چراغ سبز برخی جریان های سیاسی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان دانسته و به آن واکنش نشان دادند. این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، اظهارات الجبوری درباره ابقای نظامیان آمریکایی را نظر شخصی وی و حزبش دانست و به خبرگزاری المعلومه عراق گفت: موضع و جهت گیری های دولت و پارلمان عراق برضد حضور نظامیان آمریکایی به هر شکل است و با نگاه و خواست مردم عراق منطبق است که با حضور هر نیروی نظامی خارجی در کشور خود به شدت مخالف هستند.پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز روز پنجشنبه همزمان با انتشار اظهارات سلیم الجبوری ، در بیانیه ای تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق را بیش از 5 هزار تن اعلام کرده است، موضوعی که در محافل سیاسی و رسانه ای عراق محل بحث و جدل است.برخی منابع عراقی ، تعداد نظامیان آمریکایی را تنها در سفارت این کشور در بغداد بیش از 4 هزار نفر عنوان کرده اند. نظامیان آمریکایی به غیر از کردستان عراق، دستکم در چند پایگاه نظامی بزرگ، از جمله عین الاسد ، الحبانیه و پایگاهی در شرق استان کربلا واقع در صحرای الانبار و نیز پایگاه القیاره در موصل مستقر هستند. به گزارش ایرنا، همزمان با پیروزی در غربی ترین جبهه نبرد با تروریست ها و اعلام وزیر کشور عراق مبنی بر پایان بعد نظامی جنگ علیه داعش در عراق و درحالی که اکثر جریان های سیاسی و مردم عراق بر خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان بعد از پایان کار داعش اصرار دارند ، اما شواهد نشان می دهد که واشنگتن همچنان تلاش دارد بر تعداد نظامیان خود در این کشور بیفزاید. 
برچسب ها: عراق ، آمریکا ، داعش

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی