Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:26:55 GMT

زمان پیشنهادی مجلس برای اعزام دانش‌آموزان به اردو

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۲۸۵۹

زمان پیشنهادی مجلس برای اعزام دانش‌آموزان به اردو

رئیس کمیسیون عمران از تکمیل شدن گزارش این کیمسیون درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی خبر داد.

محمد‌رضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ماموریت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران و آموزش و تحقیقات مجلس، درباره بررسی علل بروز واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی گفت: گزارش کمیسیون عمران تکمیل شده و در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه اعضای کمیسیون عمران جلساتی را با مسئولان آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس و همچنین پلیس راهور، و سایر مسئولان ذیربط درباره حادثه رخ داده برای دانش‌آموزان هرمزگانی داشتند، افزود: همچنین کمیسیون عمران برای بررسی کارشناسی این حادثه کار‌گروه ویژه‌ای را نیز تشکیل داد.

بیشتر بخوانید:کشته‌های تصادفات جاده‌ای به مرز کشته‌های جنگ رسید

رئیس کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: گزارش نهایی اعضای کمیسیون عمران درباره واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به ابعاد مختلف حادثه و میزان قصور دستگاه‌های ذیربط پرداخته است.

رضایی با بیان اینکه آیین‌نامه اردو‌های دانش آموزان اشکالات اساسی دارد که قطعاً باید اصلاحاتی در آن ایجاد شود، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در این‌باره به اعضای کمیسیون گزارشی ارائه داده و همچنین قول داد که حتماً تغییراتی در شیوه‌نامه اعزام دانش‌آموزان به اردوها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه قطعا در گزارش این کمیسیون به موضوع سفر‌های دانش‌آموزی اشاره می‌کنیم، گفت:با توجه به اینکه بیشترین تصادفات در ساعات 2 الی 4 بامداد رخ می‌دهد لذا تاکید ما بر این است که اردو‌های دانش‌آموزی از ساعت 23 الی 5 بامداد متوقف شود و سفر دانش‌آموزان در ساعات مناسب‌تری انجام شود.

انتهای‌پیام/

R1385/P1361/S1,15/CT1 موضوعات مرتبط کمیسیون عمران مجلس دهم

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

 وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند