Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک جهادگر به مردم توصیه کرد: به دوستانی که به صورت خودجوش به منطقه می‌آیند توصیه دارم که حتی‌الامکان کمک‌ها را از طریق سازمان‌ها بفرستند، چرا که جاده‌ها استاندارد نیست و ترافیک شدیدی وجود دارد. یک پزشک جهادگر در شهر ازگله پیرامون آخرین اوضاع مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گفت: توزیع خدمات وضعیت خوبی دارد و گستردگی خرابی‌ها آنقدر هست که نباید انتظار بیش از حد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش، سپاه، هلال احمر و گروههای جهادی به خوبی در حال فعالیت و رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

این پزشک جهادگر ادامه داد: به دوستانی که به صورت خودجوش به منطقه می‌آیند توصیه‌ای دارم و آن هم اینکه داوطلبین در نظر داشته باشند که درحال حاضر جاده‌ها استاندارد نیست و با آمد و شدهای دوستان دواطلب ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود و ساعت‌ها به طول می‌انجامد نمی‌گویم نیایند، از کار خیر نمی‌شود منع کرد، اما پیشنهاد می‌کنم دوستانی که قصد کمک دارند کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را از طریق سپاه، ارتش، هلال احمر و یا خیریه‌های مورد اطمینان بفرستند، چرا که این سازمان‌ها هم دپو می‌کنند و هم شناسایی دقیقی دارند.

وی در مورد وضعیت آب و هوایی منطقه کرمانشاه گفت: باد شدیدی اینجا می‌وزد که نشان دهنده این است که طی چند روز آینده بارندگی خواهیم داشت و چادرهای مسافرتی دیگر کارآیی ندارد و چادرهای برزنتی برای این مردم باید فرستاده شود، اگر دوستان می‌خواهند سه عدد چادر مسافرتی بفرستند به جای آن یک چادر برزنتی‌ای که در مقابل باد مقاوم هستند اهداکنند.
وی با تأکید بر لزوم همیاری با آسیب‌دیدگان خاطرنشان کرد: کمک‌های نقدی خود به خیریه‌ها و مراکز مورد اعتماد خود بفرستند و به این کمک‌ها ادامه دهند تا هفته‌های بعد، چرا که هفته‌های سختی خواهد بود چه در حوزه تهیه غذا و چه دارو.

این جهادگر با اشاره به اقلام و البسه اهدایی مردم گفت: از مردم عزیزی که این اقلام را می‌فرستند خواهش دارم و آن هم این است که آنچه برای خود می‌پسندند برای دیگران نیز بپسندند و لباسهایی را برای مردم بفرستند که در شأن باشد، کرد‌ها مردمی غیور، مهربان و متعصب هستند و باتوجه به عقبه ذهنی که دارند اینگونه لباسهای کهنه را که می‌بینند برایشان ارسال شده ناراحت می‌شوند و در نتیجه این البسه کنار جاده و خیابان می‌ماند.