Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: واقعیت این است که بسیاری از کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند. محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به کشف محموله عظیم کالای قاچاق توسط وزارت اطلاعات طی روزهای اخیر اظهار داشت: باید بررسی شود که ادعای دولت مبنی بر کاهش حجم قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار تا چه اندازه صحیح است؟ هر چند که بنده این آمار را قبول ندارم و معتقدم که به طور کلی میزان قاچاق در سال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه قطعاً این کالا‌ها از طریق کانتینرهایی که وزارت اطلاعات آن‌ها را کشف می‌کند به داخل کشور وارد می‌شوند، افزود: نمی‌توانیم بگوییم این حجم کالای قاچاق تنها از طریق کوله بری یا ته لنجی انجام می‌شود گرچه عده‌ای برای فرافکنی و بدون ارائه مستندات به برخی از نیروهای مسلح اتهام وارد می‌کنند که آن‌ها اسکله‌های خاصی در اختیار دارند و از این طریق به ورود کالای قاچاق اقدام می‌کنند، اما واقعیت این است که بسیاری از این کالا‌ها از مبادی رسمی وارد می‌شود.

پورمختار تاکید کرد: آماری که از کالاهای قاچاق ارائه می‌شود آمار کمی نیست که به چشم نیاید و متاسفانه همه این کالا‌ها از زیر نظر دستگاه‌های رسمی و دستگاه‌هایی که متولی بررسی و احراز هویت کالا‌ها هستند و باید مدارک و مستندات را مورد بررسی قرار دهند عبور می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی ادامه داد: متاسفانه ملاحظاتی باعث شده که هرازچندگاه با برخوردهای دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و مسئول در این عرصه مواجه شویم. این در حالی است که صرف ایجاد سامانه برای جلوگیری از امر قاچاق و تلقی این موضوع که با راه اندازی چنین سامانه‌ای از این به بعد دیگر شاهد ورود کالای قاچاق به کشور نخواهیم بود، هرگز کفایت نکرده و نمی‌کند چراکه واقعیت تلخی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از عدم کفایت وجود صرف سامانه هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که افرادی که در سیستم اداری هستند اصلاح نشوند و نظام اداری مبتنی بر تجهیزات درست، هوشمند و صحت سنجی نباشد همچنان شاهد این مسائل خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا