Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:07:39 GMT

الیزه: ماکرون با حریری در پاریس دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۴۰۴۹

الیزه: ماکرون با حریری در پاریس دیدار می کند

خبرگزاری شبستان: کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد نخست وزیر لبنان که اکنون در ریاض حضور دارد، امروز شنبه به پاریس می آید و با رئیس جمهور فرانسه دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "روسیا الیوم"؛ کاخ "الیزه" اعلام کرد که "ایمانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه از "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان دعوت کرده است تا امروز شنبه به پاریس سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع مسئول در کاخ ریاست جمهوری فرانسه در گفتگو با "رویترز" اعلام کرد که در این سفر، دیدار دوجانبه ای میان "حریری" و "ماکرون" برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که پس از گفتگو با حریری و "محمد بن سلمان" ولی عهد سعودی، از نخست وزیر لبنان دعوت کرده است تا به پاریس سفر کند.

ماکرون با اشاره به اینکه این سفر دو روز به طول می انجامد توضیح داد که این دعوت برای اعطای پناهندگی سیاسی به حریری انجام نشده است.

گفتنی است سعد الحریری روز یکشنبه مصادف با چهارم ماه نوامبر در اقدامی غیر منتظره، از پایتخت عربستان سعودی از سمت نخست وزیری لبنان استعفا داد.

از آن روز تا کنون، سعد الحریری به همراه خود در عربستان حضور دارد، در حالی که شرایط اعلام استعفای او شبهه ناک بوده و بسیاری از گزارش ها تأکید دارند که او از طرف مقامات سعودی در ریاض بازداشت شده است؛ موضوعی که حتی "میشل عون" رئیس جمهور لبنان نیز علی رغم انکار خود حریری، بر آن تأکید دارد.

رئیس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد بحرانی که به دنبال استعفای حریری شکل گرفت، با سفر او به فرانسه در روز شنبه، پایان یابد.

 

 

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه

نیروهای امنیتی فرانسه معترضان حامی فلسطین که با افزایش جنبش دانشجویی در سراسر جهان مصمم‌تر خواستار پایان جنگ در غزه هستند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در میان معترضانی که به مناسبت روز کارگز امروز چهارشنبه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، نیروهای امنیتی فرانسه با خشونت معترضان حامی فلسطین را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

.

 

تظاهرات کنندگان در جریان اعتراض‌های گسترده امروز در پاریس خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه در جریان تظاهرات روز کارگر که با اعتراض‌های حمایت از فلسطین همراه شده بود، از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کردند.

علاوه بر درخواست‌های معترضان حامی فلسطین، هزاران تظاهرات کننده در خیابان‌های پایتخت فرانسه خواهان شرایط کاری و پرداخت‌های بهتر هستند.

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس