Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@00:27:37 GMT

معرفی ویژگی‎های پیامبراکرم(ص) در قرآن‌

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۴۴۶۴

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با تسلیت ایام رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام، در رابطه با ویژگی‎های پیامبراکرم(ص) در قرآن‌کریم، گفت: کسانی‎که در تاریخ نام و نشانی از خود به جا گذاشتند و از شخصیت‌های تاریخی به‌شمار آمدند هر کدام دارای ویژگی‌هایی بودند که این ویژگی‎ها آنان را از دیگران متمایز و ممتاز و برجسته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در میان انبیای الهی پیامبراکرم(ص) اعظم و اشرف پیامبران الهی به‌شمار می‎رود کمااینکه قرآن‌کریم بهترین معرف برای معرفی خصوصیات و ویژگی‎های پیامبراکرم(ص) به‌شمار می‎رود.
این مفسر قرآن‌کریم با یادآوری این‌که خداوند متعال کسی را  به بعثت و نبوت برانگیخته است که می‎داند این چه شخصیت بزرگی است، ادامه داد: لازم است برای شناخت ابعاد و ویژگی‎های شخصیتی نبی مکرم اسلام به قرآن‌کریم مراجعه کنیم.
وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه با این مضمون «لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ »، گفت: خداوند متعال در این آیه می‎فرماید: «قطعاً براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است ‏شما در رنج بيفتيد به [هدايت] شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است».
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) دارای دو جنبه بشری و الهی و معنوی است، اضافه کرد: خداوند متعال در سوره توبه برای پیامبراکرم(ص) ویژگی‎هایی برشمرده از جمله این‌که پیامبراکرم(ص) برخاسته از متن مردم بوده او مردم‌دار و مردمی است، پیامبری از جنس مردم و برخاسته از دل مردم است او آشنا با درد و رنج مردم است چراکه پیامبر خودش در زندگی سختی‎های فراوانی کشید لذا با درد و رنج مردم آشناست و جدای از مردم نیست.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) غم‌خوار مردم بود و از درد و رنج آنها خبر داشت، اظهارکرد: ویژگی دیگری که خدای متعال برای پیامبراکرم(ص) ذکر می‎کند این است که او حریص بر هدایت مردم است او علاقمند بود به این‌که مردم هدایت شوند و به راه راست بروند کمااینکه پیامبراکرم(ص) همیشه نسبت به مردم دلسوز یود و هیچ کس به اندازه او دلسوز مردم نبوده است.
آیت‌الله میرعمادی گفت: ویژگی دیگری که برای نبی مکرم اسلام ذکر شده است نرمش و عطوفت او نسبت به مؤمنان است کمااینکه قلب پیامبر به دو صفت نرمی و صلابت معروف بود او نسبت به مؤمنین نرم و نسبت به دشمنان و کافران و منافقان با صلابت بود و در یک کلام او از اخلاق کریمانه برخوردار بوده است.
وی با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) آن‌قدر مهربان و دلسوز بود که وقتی یتیمی گریه می‎کرد می‎رفت و او را نوازش می‎کرد و وقتی فقیری درد داشت با او هم‌درد و هم‌سفره می‎شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در مهربانی کردن و محبت کردن به مردم اسوه و الگو است ما باید از زندگی او درس بگیریم.
این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه با بیان این‌که گسترش اسلام به‌خاطر اخلاق و رفتار پیامبر بود، افزود: پیامبر اکرم(ص) در هنگام رحلتش به مردم درباره قران و عترت سفارش کرد اما متاسفانه بعد از پیامبر این سفارش وی توجه نشد و فقط به ظاهر قرآن تمسک کردند و روح قرآن به فراموشی سپرده شد کمااینکه می‎بینیم که بر سر عترت پیامبر چه مصائب و سختی‎هایی که وارد نکردند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه پیامبر اعظم (ص) دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که بنا به دلایلی، اهتمام به اجرای روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

مهرداد بذرپاش روز جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن افزایش می‌یابد، اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد رشد داشته است و نزدیک ۱۵ میلیون تن بار در شبکه ترانزینی طی این مدت جا به جا شده است. 

وی به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایرانراه اشاره کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش ادامه داد: حضور مدیران بر سر پروژه‌ها الزامی است چراکه حضور آن‌ها بر سر پروژه‌ها، به عنوان بازدارنده عمل می‌کند.

وی افزود: قول می‌دهم درخواست‌های رام‌های راه‌آهن استان را به شبکه ریلی اضافه کنیم و هر چه زیرساخت‌ها از لحاظ ریلی افزایش یابد، توفیقات فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است